Telge Energi sicket skämt

Skriv svar
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Telge Energi sicket skämt

Inlägg av wertok »

Beställde 1-års avtal av dom för ett par dagar sen. Idag ringer en stockholmsbrutta och säger att hon måste komplettera min beställning med vägbeskrivning jag undrar varför då vi bor i tätort. Hon säger att t.ex. hon vet minsann inte vägen till Svalöv. Jag undrar om det är hon som ska köra ut pelletsen till oss är det inte en lokal åkare det kunde hon inte svara på. Jag frågar vad hon menar med vägbeskrivning då säger hon att hon t.ex. vill ha vägbeskrivning från en stor stad som t.ex. Malmö så blir hon glad. Jag undrar då om deras chaufförer inte har GPS eller karta det vet hon inte heller. I det läget ber jag henne annulera min beställning.
Jag hade förstått om vi bott mitt i skogen. Nu är inte Svalöv någon metropol det är jag medveten om men orten finns åtminstone utsatt både på kartor och GPS. Nu får någon annan mina pengar istället :D
Lustiga typer de där!
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Inlägg av GoForIt Pellets »

Ja, jag har varit med om liknande händelser flera gånger (dock inte konkret med Telge) - "Aha, ytterligare en som aldrig varit söder om tullarna.."

Sista gången erbjöd jag mig att skicka en Sverigekarta.. 8) :lol:

Jag har för övrigt pratat med Telge några gånger, men aldrig fastnat för det eftersom deras erbjudande helt enkelt inte är bra nog. Erbjudandet som kom nu var ju flera hundra dyrare än övriga erbjudanden. Dessutom var de i början (och är till viss del fortfarande) "lulliga" i sina avtalsvillkor. Dessutom sitter de ju i knät på Neova/SCA BioNorr eftersom de måste kunna få tillgång till stora volymer. Men samtidigt "bromsar" säkert Neova prisutspelet för att inte i för stor utsträckning störa sig med sina övriga ordinarie "mer lokala" åf..
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Tobben
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Svalöv är på landet ;)

Dom ringer alltid mig med, men jag bor ju lite utanför.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
Shakespeare
Pannrumstomte!

Inlägg av Shakespeare »

Statoil ringde mig i fjol, men inte för att fråga efter vägen, bara för att berätta att de var på väg. Schysst, tänkte jag. Men när jag fick räkningen så hade tagit extra betalt för det. 70kr tror jag! :thumbdown:
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Shakespeare skrev:Statoil ringde mig i fjol, men inte för att fråga efter vägen, bara för att berätta att de var på väg. Schysst, tänkte jag. Men när jag fick räkningen så hade tagit extra betalt för det. 70kr tror jag! :thumbdown:
Det har jag sett i prislistan att många leverantörer gör. Men har ännu inte behövt betala denna avgift trots att de alltid har ringt vid varje leverans......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar