Hej! jag har en Parca 3000 från 1980 och jag har nyss köpt en begagnad Janfire Flex A från 2001 som jag skall hämta i morgon.
Hur svårt är det att montera brännaren?
Är det något speciellt att tänka vid montering? Jag är tacksam för alla tips.
Jag har hört att det är lite pussel att få till fästplåten? Jag antar att man tar bort hela luckan som ojlebrännaren sitter i och sedan monterar luckan till pelletsbrännaren i samma fästen? Hmm...allt kanske klarnar när jag fått hem grejerna.
Mvh
Janne
Svårt att installera Janfire flex A i en Parca 3000 -80?
-
- Prima virke
Janfire flex A Parca 3000 -80.
Kul med en sådan kombination, jag har en exakt lika dan, samma årsmodeller på både brännare och panna.
Mina båda elpatroner var lite ivägen då jag är för snål för brännarstosen (flyttar ut brännaren 50mm).
Ja hela luckan där oljebrännaren satt skall bort, helt rätt.
Det är inga större problem att installera den här kombinationen, vill du så kan jag maila en foton och resultat data på min installation.
Stålningsvärme kan ibland få brännarens termokontakt att utlösa så att brännaren stannar, el patron går då på och jag får starta upp brännaren igen. Detta är inget stort problem, stosen tror jag fixar detta.
Mina båda elpatroner var lite ivägen då jag är för snål för brännarstosen (flyttar ut brännaren 50mm).
Ja hela luckan där oljebrännaren satt skall bort, helt rätt.
Det är inga större problem att installera den här kombinationen, vill du så kan jag maila en foton och resultat data på min installation.
Stålningsvärme kan ibland få brännarens termokontakt att utlösa så att brännaren stannar, el patron går då på och jag får starta upp brännaren igen. Detta är inget stort problem, stosen tror jag fixar detta.
Janfire Flex-A (2000) + Norrahammar Parca 3000, Bulkförråd 5ton, förbrukning knappt 4ton/år. Tegel villa-56, 1.5plan + källare a 74kvm +25kvm garage allt uppvärmt. Pelletsdrift hela året.
Hösten 2009 istallerades Toshiba Luft-Luft VP Polar2
Hösten 2009 istallerades Toshiba Luft-Luft VP Polar2