Derome
Derome
Hej,
Är det någom som testat pelletsen från Derome, om den heter så?
Den tillverkas av Derome i Kinnared.
Ha det
Är det någom som testat pelletsen från Derome, om den heter så?
Den tillverkas av Derome i Kinnared.
Ha det
Viking Bio 120211 -
Pellx Px21 031209 - 120211
Värmebaronen Pellmax CU 101128
Stenhus 2 plan 268 m2, -47
Utanför Borås
Pellx Px21 031209 - 120211
Värmebaronen Pellmax CU 101128
Stenhus 2 plan 268 m2, -47
Utanför Borås
derome om pris
Var på derome såg idag och frågade om pellets .Dom skckade mej till ett ställe brevid Derome såg och träffade en som jobbade där han viste inte mer än vad jag vet och så jag kommer inte att köpa där 

-
- Lärjunge!
Tittade i Deromes monter på SkogsElmia idag. De hade precis fått fart på pelletstillverkningen och bekände att det varit en del problem under uppstarten. Överlag gav de faktiskt ett ganska seriöst intryck tycker jag. Jag kikade på pelletsen som enligt representanten enbart innerhöll granspån och den såg fast och fin ut. Jag fick men en säck hem att testa.
Jag lägger dem tillsvidare som ett av alternativen till årets inköp
2210:- / pall levererat
2055:- /pall vid avhämtning
Jag lägger dem tillsvidare som ett av alternativen till årets inköp
2210:- / pall levererat
CTC EcoFlex värmer 230 kvm tegelvilla från 1965 i kyliga småland... Minst 22 grader!
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Rekordåret 2010 slutade på 6928 kg pellets
Bara säckar på pall ??? Ingen bulk ?johansjostrand skrev:2210:- / pall levererat
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- Lärjunge!
Grannen har köpt en pall och den funkar bra, han har beklagat sig om att den dammar nått så in i helskotta, men om det beror på att dom dammar mer eller att hans gamla pellets dammade ovanligt lite vet jag inte
(granngården var det han körde med då).

En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Fick en leverans bulkpellet från Derome för 1,5 vecka sedan.
kan instämma om dammet. Mycket värre än det brukar vara, trots att jag bad honom att blåsa med halvfart.
Kan dock inte uttala mig om askmängd mm förrän skruven börjat ta av den pelletsen. // Micke
kan instämma om dammet. Mycket värre än det brukar vara, trots att jag bad honom att blåsa med halvfart.
Kan dock inte uttala mig om askmängd mm förrän skruven börjat ta av den pelletsen. // Micke
Janfire NH + CTC 261 -62+7,5 m2 solfångare +500 l acktank
Tempkurvor mm - se min www Klicka på: Pannrum
Hade det problemet med granngarden forra aret, men i ar verkar dom perfekta, nastan inget alls.micke_932 skrev:Grannen har köpt en pall och den funkar bra, han har beklagat sig om att den dammar nått så in i helskotta, men om det beror på att dom dammar mer eller att hans gamla pellets dammade ovanligt lite vet jag inte(granngården var det han körde med då).
Ser dessutom idag att nagra som kallar sig Nordic pellets tillverkar o saljer pellets i kristinehamn, i mina krokar...nan som testat deras?
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Har kört med Deromepelletsen ett tag nu och, som jag skrev tidigare, så dammade den en hel del när mitt bulkförråd fylldes på.
Askmängden upplever jag vara något större än med Statoil och Lantmännen (samma idag) som jag eldat tidigare. Askan är dock porösare än tidigare. Dvs. det bildas inte riktigt lika hårda "kakor" i brännarkoppen på min JanFire.
Min slutsats är att om prisskillnaden inte är allt för stor så väljer jag något annat för att slippa dammet. // Micke
Askmängden upplever jag vara något större än med Statoil och Lantmännen (samma idag) som jag eldat tidigare. Askan är dock porösare än tidigare. Dvs. det bildas inte riktigt lika hårda "kakor" i brännarkoppen på min JanFire.
Min slutsats är att om prisskillnaden inte är allt för stor så väljer jag något annat för att slippa dammet. // Micke
Janfire NH + CTC 261 -62+7,5 m2 solfångare +500 l acktank