Bilder
-
- Stor entusiast!
Bilder
Tjena,
Många frågar om hur man lägger upp bilder i forumet. Bl.a. ett par gånger nu i veckan. Det är ju inga problem att få in bilder som finns på andra ställer via länkar. Men skulle det inte gå att ordna så att man kan lägga in dem direkt i forumet?
Förstår om det behövs en större server. Men det går ju att begränsa bilderna både i pixels och byte.
Är det ekonomi det hänger på så är jag säker på att många/alla gärna skulle sätta in några tior till dig på ett konto. En rejäl disk kostar ju inte så mycket.
Eller är det så att du inte kör med egen server, utan hyr in dig någonstans? Då kanske det blir dyrare?
mvh
Stefan
Många frågar om hur man lägger upp bilder i forumet. Bl.a. ett par gånger nu i veckan. Det är ju inga problem att få in bilder som finns på andra ställer via länkar. Men skulle det inte gå att ordna så att man kan lägga in dem direkt i forumet?
Förstår om det behövs en större server. Men det går ju att begränsa bilderna både i pixels och byte.
Är det ekonomi det hänger på så är jag säker på att många/alla gärna skulle sätta in några tior till dig på ett konto. En rejäl disk kostar ju inte så mycket.
Eller är det så att du inte kör med egen server, utan hyr in dig någonstans? Då kanske det blir dyrare?
mvh
Stefan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Tjena!
För tillfället är det( egen hemsida )om man skall lägga ut pannrumsbilder
eller filer från nätet (man är ju för dålig på datorer)Fast jag går på en nybörjarkurs för tillfället a 6 tillfällen.hoppas det hjälper något
Mvh ronald
För tillfället är det( egen hemsida )om man skall lägga ut pannrumsbilder
eller filer från nätet (man är ju för dålig på datorer)Fast jag går på en nybörjarkurs för tillfället a 6 tillfällen.hoppas det hjälper något
Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Jag använder www.imageshack.us för att ladda upp bilder och sen länka till det forum som är aktuellt.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Tjena Taxen!
som sagt man är ingen höjdare på datorn
Kan du förklara din länk hur man gör Vad skall man klicka i,på ?
Förklara lite enkelt....
Mvh ronald !
Kan du förklara din länk hur man gör Vad skall man klicka i,på ?
Förklara lite enkelt....
Mvh ronald !
Senast redigerad av ronald den tis 01 maj, 2007 14:16, redigerad totalt 1 gånger.
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
Hej.Skall försöka Jag utgår ifrån att du har nåt fotoprogram i din dator.Du får först minska bilden där,till max 800x600(brukar vara så på forum).Nu verkar det som jag kommer in direkt som inloggad,för jag är reggad på imageshack sen länge.Du får alltså regga dig där först för att du skall gå vidare.Gör det innan vi går vidare,för annars får vi kanske inte samma bild på skärmen Lägger in en bild så länge.ronald skrev:Tjena Taxen!
Kan du förklara din länk hur man gör Vad skall man klicka i,på
Förklara lite enkelt....
Mvh ronald
Pelletseldare sen -00
Jag har mina pannrumsbilder i en mapp i min dator.
Fotoprogram? räcker det med att ha dom i en mapp på sin dator...?
Som sagt man har begränsade datorkunskaper...
Nu är jag medlem =inloggad på imageshack
Fotoprogram? räcker det med att ha dom i en mapp på sin dator...?
Som sagt man har begränsade datorkunskaper...
Nu är jag medlem =inloggad på imageshack
Ser du i rutan där det står Bläddra,så klicka där.
Då kommer du in på din dator där du skall leta upp din bild.
Då kommer du in på din dator där du skall leta upp din bild.
Pelletseldare sen -00
Jag har bläddrat.. var det filerna på bilderna som blev en fil på raden bredvid bläddra...Hur får man dom hit till pelletsinfo ja här i rutan
Hmmmm...Man är ju väldigt bra att förklara sig HMMM...
Hmmmm...Man är ju väldigt bra att förklara sig HMMM...
Vi kan ta det här via PM senare idag,för nu skall jag köra bort grovsopor Det här skall vi nog lösa
Pelletseldare sen -00
http://img102.imageshack.us/my.php?imag ... 006sy5.jpg
Tjena Taxen här kommer en bild..jipiie
Tjena Taxen här kommer en bild..jipiie