Billigaste Bulkpelletsen i Värmlandsregionen?

Skriv svar
PatrikM
Fröträd

Billigaste Bulkpelletsen i Värmlandsregionen?

Inlägg av PatrikM »

Jag har kollat runt lite nu angående pelletspriser från bulkbil. Vid leverans av minst 3 ton.
Det billigaste jag funnit är från Såbi som tar 2440kr/ton nu i början på året.
Om någon har någon annan leverantör med bättre pris så är jag givetvis väldigt intresserad...

Såbi har en höjning med 576 kr/ton mellan februari -06 och dagens datum, men är ändå det billigaste jag hittat hittils.

mvh
PatrikM
TB Mini + Effecta 220/200 panna, 2liter varmvattenslinga
Boyta 1 1/4 vån. 122 kvm + källare, byggt 1954.
Skorsten c:a 10 m.
3 glasfönster installerade 2007 i hela huset
Var: Värmland vid Vänern
lp75
Entusiast!

Re: Billigaste Bulkpelletsen i Värmlandsregionen?

Inlägg av lp75 »

PatrikM skrev:Jag har kollat runt lite nu angående pelletspriser från bulkbil. Vid leverans av minst 3 ton.
Om någon har någon annan leverantör med bättre pris så är jag givetvis väldigt intresserad...

Såbi har en höjning med 576 kr/ton mellan februari -06 och dagens datum, men är ändå det billigaste jag hittat hittils.

mvh
PatrikM
2440kr/ton :shock: f-n vad dyrt det är, är det inte bättre köra nån variant av VP ?
Jag hade bulk avtal på 1500kr/ton som gick ut nu...hoppas pelletspriserna inte drar iväg för mycket..börjar redan fundera på ved eller att borra. Speciellt då jag kan få "nice price" på bergvärme.
CTC Total - Janfire - Bulk - 6000Kg/år - 270kvm
Braskamin - Handöl 32A
mrsmp
Prima virke

Re: Billigaste Bulkpelletsen i Värmlandsregionen?

Inlägg av mrsmp »

lp75 skrev:
PatrikM skrev:Jag har kollat runt lite nu angående pelletspriser från bulkbil. Vid leverans av minst 3 ton.

mvh
PatrikM
2440kr/ton :shock: f-n vad dyrt det är, är det inte bättre köra nån variant av VP ?
Jag hade bulk avtal på 1500kr/ton som gick ut nu...hoppas pelletspriserna inte drar iväg för mycket..börjar redan fundera på ved eller att borra. Speciellt då jag kan få "nice price" på bergvärme.
Håller med! Och värre lär det väl bli... :(
Funderar på VP också...men det är en djungel av leverantörer...
Ved tycker inte jag är nåt bra alternativ...mycket jobb med det också...med VP trycker man väl mer eller mindre på knappen..& så krävs det noll förråd.... :roll: tål att tänkas på...
Skriv svar