Hur ser eran rök ut nu när det ä ett par minus o jävligt gråkallt?
Min ä vitt hela tiden, ska den inte gå över o bli värmeflimmer efter ett tag även när det ä minus ute?
Rök
-
- Prima virke
"Min" rök som kommer från skorstenen är gråaktig, typ stålgrå (alltså nu när det är 5-10 minusgrader).
Ska jag tolka det som att brännaren får för mycket pellets?
CTC-1100
KMP PX-21
Neova, Rindi, Fågelfors (8mm)
Tigex 25 draglucka
Hemsnickrat förråd med kragar
Egna hems hus på 70+50m2 (uppvärmd yta)
Hemsnickrat förråd med kragar
Egna hems hus på 70+50m2 (uppvärmd yta)
- Kontakt:
Jag var ute och kollade röken och gjorde exakt samma notering som du. Eftersom min anläggning ej är "slutintrimmad" tänkte jag imorgon testa att öka luften och se resultatet (rök/låga och förbrukning).skruven2006 skrev:"Min" rök som kommer från skorstenen är gråaktig, typ stålgrå (alltså nu när det är 5-10 minusgrader).
/P
Animonhus på 103+103 m2 värms av Etna Duo (1989) som numera umgås med VB Viking Bio (2006). Neovapellets i 208 liters plasttunna.
Den kyliga årstiden stöttar vi upp med ved i en Andersen 8 täljstenskamin.
-
- Fröträd
- Kontakt:
Tack. Nej, jag kör på lågeffekt och ökade lite häromdagen. Direkt märktes ju en ökad fläkthastighet och lite finare låga. Röken tycker jag ser bättre ut den oxo.OPEC skrev:Paddington, tänk på att du inte kan öka luften i hög-läge, endast justera bränslemängden. Luftmängden justeras i lågfart.
Bara så att du inte skruvar bort dig.
Tänkte passa på att laborera lite lätt innan jag rörkrökaren gör inställningen efter instrument.
Animonhus på 103+103 m2 värms av Etna Duo (1989) som numera umgås med VB Viking Bio (2006). Neovapellets i 208 liters plasttunna.