Nu har jag äntligen fått en ny kompressor (i lördags). Installatören satte in kompressorn, och for sen härifrån. Väntade inte för att se när den startade upp. Hade glömt instrumenten hemma, så jag fick fortfarande inga siffror på någonting.. Såg igår att det bolmade svart rök ur skorstenen. Senare var jag ner i pannrummet, och då stog pannan still... Överhettningsskyddet hade löst ut. Suck... Kikade på luftslangen och, fick en stump av den i handen. Den hade smält och gått av i gen! Tror ni jag blir nåt less!!

Han sa också att givaren till shunten satt på returen, (och har alltså suttit på fel rör i 7 mån...)och bytte till det andra röret. Funderingen jag har är: borde inte retur röret vara svalare än framledningsröret? hos mig är det inte så, det är därför jag blir tveksam om vilket rör som är vilket. Cirkulationspumpen sitter på det rör som borde vara returen. Pilen på pumpen pekar mot pannan. Men som sagt, det röret är hetare än det andra. Och nu sedan jag fick igång pannan igen och bytte placeringen av givaren så är det så himla varmt inne! Elementen blir stekheta! Jag tänkte om detta har med placeringen av givaren att göra? Om den sitter på ett svalare rör och skickar ut för varmt vatten till elementen?
Om ni tycker att denna tråd bör ligga under Kmp UNO så säg till!
Sorry att det vart lite långt det här..