Hjälp med intrimning och lite annat!

Skriv svar
inkastinka
Späd planta

Hjälp med intrimning och lite annat!

Inlägg av inkastinka »

Hej Alla!

Jag har just installerat en Nibe Pellux panna och Nibe PB 10 brännare. Jag undrar hur det går till med intrimning av brännare just nu är det fabriksinställningar. vilka ska justeras så den blir mer efektivt?

två: Min Pellux panna har en knapp som visar hur varmt brännaren ska värma pannan, men när jag har den ställd till 75C, stannar PB10 när pannans temp är ca 70C och startas inte upp igen till tempaturen faller till ca 60C på pannan. är detta normalt? ska det verkligen vänta tills pannan har tappat 15C innan det slår på igen?

sist: Shutautomatic eller något som kan reguleras tempaturen på brännan och pannan. tips? vilken ska man ta? helst under 3500:-

förlåt det var ett långt mail men jag är en nybörjare eller "rookie" på engelska :D

NiBe Pellux panna (Nov 26 2006)
NiBe PB 10 Brännare
MaFia Veckoförråd 2006
och 52 små sackar över allt
knutte
Fröträd

Re: Hjälp med intrimning och lite annat!

Inlägg av knutte »

inkastinka skrev:Hej Alla!

Jag har just installerat en Nibe Pellux panna och Nibe PB 10 brännare. Jag undrar hur det går till med intrimning av brännare just nu är det fabriksinställningar. vilka ska justeras så den blir mer efektivt?

två: Min Pellux panna har en knapp som visar hur varmt brännaren ska värma pannan, men när jag har den ställd till 75C, stannar PB10 när pannans temp är ca 70C och startas inte upp igen till tempaturen faller till ca 60C på pannan. är detta normalt? ska det verkligen vänta tills pannan har tappat 15C innan det slår på igen?

sist: Shutautomatic eller något som kan reguleras tempaturen på brännan och pannan. tips? vilken ska man ta? helst under 3500:-

förlåt det var ett långt mail men jag är en nybörjare eller "rookie" på engelska :D

NiBe PB 10 Brännare
MaFia Veckoförråd 2006
Beställ en rökgasmätning av en installatör. Går på ca 3-500 kr.
Ved Profilen
Pannrumsnisse!