Kombipanna Egor Duplomat
Kombipanna Egor Duplomat
Är det någon som har en manual/instruktion eller broschyr till ovan panna. Och som kan tänkas delge kopia till mig?
Skulle vara mycket tacksam.
70 eller 80-tals panna.
Skulle vara mycket tacksam.
70 eller 80-tals panna.
Jag känner väl till denna panna men har dessvärre inga broschyrer eller liknande, vad vill du veta??
Det fungerar bra att elda pellets i Egor Duplomat om det var det du var intresserad av...
Åtminstone med Janfire.
Det fungerar bra att elda pellets i Egor Duplomat om det var det du var intresserad av...
Åtminstone med Janfire.
Janfire flex, TMV Alpha, eKontroll TK1A
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Ageröds Bioenergi
Pelletseldare sedan 1996, tidigare verksam i pelletsbranschen
Driver pelletspris.com
Ja det är min dotter som köpt hus som har denna panna, med en pelletsbrännare installerad i oljedelen.
Det jag är intresserad av är hur den är konstruerad för jag misstänker att man behöver optimera den om det är möjligt.
Hur är konvektionsdelen konstruerad, tuber eller skorsten rakt ut?
Är den svårsotad? Tacksam för all information som går att få?
Det jag är intresserad av är hur den är konstruerad för jag misstänker att man behöver optimera den om det är möjligt.
Hur är konvektionsdelen konstruerad, tuber eller skorsten rakt ut?
Är den svårsotad? Tacksam för all information som går att få?
Har en duplomat panna från -64,har nyligen börjat med pelletseldning.
Hade då i början ganska höga rökgastempraturer 265 grader, men sänkte rökgastemraturerna till 150 grader genom att tillverka ett rör som tvingar över rökgaserna till veddelen istället för att det mesta åker ut.
Hade då i början ganska höga rökgastempraturer 265 grader, men sänkte rökgastemraturerna till 150 grader genom att tillverka ett rör som tvingar över rökgaserna till veddelen istället för att det mesta åker ut.
Duplomat -64,kmp-px21.
Juha. Intressant men det är inte så att du har någon bild på röret och hur du har monterat det i pannan.men sänkte rökgastemraturerna till 150 grader genom att tillverka ett rör som tvingar över rökgaserna till veddelen istället för att det mesta åker ut.
Hur blir det när du skall elda med ved måste du ta bort röret eller kan det sitta kvar?
Juha.
Jag misstänker att din panna är äldre och därför konstruerad lite annorlunda. Kan du titta på den här länken och bilden Kombipanna, är det en sådan som du har?
http://roslagsbrannaren.se/
Jag misstänker att din panna är äldre och därför konstruerad lite annorlunda. Kan du titta på den här länken och bilden Kombipanna, är det en sådan som du har?
Problemet som jag har är direkt det motsatta som du hade Juha.
Får ca: 110 gr.C ut i rökröret från pannan. Kan bara köra pelletsbrännaren på de lägre effekterna, annars löser tempvakten i fallröret ut.
Så det jag behöver är mer effekt i brännaren utan att brännaren går varm.
Kan utflyttning av brännaren med stos hjälpa?
Andra förslag.
Får ca: 110 gr.C ut i rökröret från pannan. Kan bara köra pelletsbrännaren på de lägre effekterna, annars löser tempvakten i fallröret ut.
Andra förslag.
Hejsan.MP skrev:Juha.
Min panna ser nästan ut som den på bilden,men är spegelvänd,
vet ej hu din panna ser ut inuti.
Duplomat -64,kmp-px21.
Vad har du för brännare monterad i pannan?MP skrev:Problemet som jag har är direkt det motsatta som du hade Juha.
Andra förslag.
Duplomat -64,kmp-px21.