Uppgradering av forumet

Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Uppgradering av forumet

Inlägg av PELLE »

Forumet har länge varit i behov av en uppgradering.
Synpunkter har kommit in ibland - jag listar en del nedan.
Finns ytterligare synpunkter på funktioner eller annat så skriv det nedan.
OBS - Nämn ej nya forumkategorier/fabrikat. Det tar vi senare.

-Större moderatorrättigheter för snabbare godkännande av användare m.m.
-Fler kategorier (bla fler fabrikat-kategorier)
-Snabbare webbhotell
-Önskemål om funktion för att visa de senaste posterna
Bassman
Stor entusiast!
Inlägg: 158
Blev medlem: lör 25 mar, 2006 16:18
Ort: Nordanstig
Kontakt:

Inlägg av Bassman »

Som det är nu (och alltid varit?) så fungerar ju funktionen som visar olästa inlägg inte som den ska. När man loggar in så visas ju de olästa inläggen/trådarna orange som de ska men loggar man ut utan att ha läst alla så visas bara de nya sen man loggade ut nästa gång man loggar in. (hoppas du fattar vad jag menar ;))
Parca 100B -73
BioNordic Viking 9990
Hempulad hysteres-termostat. :)
KW 012
ThermOmatic CBJ
Bilder - se min www
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

ja jag vet bassman. förhoppningsvis löser det sig med en uppgradering.
fredrik_halmstad
Fröträd
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 12 okt, 2006 22:23
Kontakt:

Inlägg av fredrik_halmstad »

Webbhotell löser sig lätt. ;)
CTC 265B, Pellx P20 (v5.3) (KMP), LaxåPellets, Rökrör 170mm (rektangel), skorsten 160mm á 8meter, draglucka (dragdax)
wertok
Lärjunge!
Inlägg: 389
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 21:40
Ort: Svalöv, Skåne
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Jag ominstallerade datorn och efter det vill inte cookies fungera längre, detta problem uppenbarar sig bara här inte på några andra forum jag är medlem i. Jag måste alltså logga in varje gång jag kommer hit trots att jag bockat för att jag ska vara fortsatt inloggad.

Edit: Jag är glad att det arbetas med forumet, ska bli skönt när det fungerar bättre!
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
Erik
Energiprofet!
Inlägg: 503
Blev medlem: ons 09 feb, 2005 15:21
Ort: Gbg

Inlägg av Erik »

En inloggning funktion som fungerar även för mig vore trevligt. :)

Jag vet inte varför jag hela tiden blir utloggad. Det verkar fungera bättre med "liten och mjuk" än med firefox, men med alla säkerhetshål som finns i explorer så vill man ju inte använda den. :roll:

En möjlighet att lägga bilder på forumets server.

Jag har inte ens en egen mail utan använder hotmail, än mindre har jag egna hemsidor att dumpa bilder på, och jag är nog inte helt ensam om det. :shock:


PS
Roligt att det ska komma en uppdatering, det vore ju synd om det här forumet gick samma öde till mötes som novators. :wink:

Utloggad igen!!!! :evil:
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

erik, det är mycket möjligt att bilduppladdningsstöd fixas också.
ja jag hoppas inloggningsproblemet får sin lösning
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Jag kan bara säga att jag tycker att detta forum verkar funka tämligen perfekt. Visst verkar det vara lite problem ibland med lästa/olästa trådar, men inget i jämförelse vad jag upplevde på "proboards" där jag är moderator på Motörhead-boarden.


Erik:
Jag har nästan uteslutande kört Micro$oft internot exploder endast för att ladda hem Netscape eller nu senare Firefox. Jag kör Firefox nu och har inga som helst problem med att bli utloggad, det är antagligen en inställning som du har missat. Ibland är den svenska varianten buggigare än den engelska, något som jag upptäckte då frun envisades med att ha en svensk variant på sin burk...
Synd bara att alla inte kan koda sin html ordentligt så att Mozilla läsarna funkar.
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
ABSO
Energiprofet!
Inlägg: 641
Blev medlem: tis 04 jan, 2005 13:14

Inlägg av ABSO »

PELLE, vad bra att du äntligen tar tag i detta! :D När räknar du med att det "nya" forumet är klart?

Önskemål:
1) Möjlighet att posta bilder. Det finns en viktig poäng med det, förutom att själva postningen är smidigare, och det är att bilderna garanterat finns kvar i anslutning till inläggen även en längre tid till glädje för den som söker i forumet efter äldre trådar - externa bildpostningstjänster i all ära eller postarens egna webbutrymme, men allt sådant tenderar att försvinna förr eller senare.
2) Ordna till säkerheten med medlemslistan så att den inte visas för icke-medlemmar. Varna folk som registerar sig att e-posten kan användas för spam-ändamål om de har den synlig. Visa och räkna inte medlemmar med noll inlägg.
(Jag har precis själv varit inne och rotat i den senaste versionen av PHPBB och vet precis vad som skall göras för att ordna till det med bilderna och medlemslistan, skicka mig gärna ett privat meddelande där du anger din MSN så hjälper jag till med det.)

Sen rent generellt apropå forumet:
a) Inför bättre ordning, sätt ordentliga beskrivande rubriker på trådarna om det saknas och se till att folk håller sig till ämnet i rubriken eller skapar nya trådar.
b) Berätta vem som står bakom forumet och vad som är syftet med forumet. ("Mission statement")
c) Lägg till en regel om att sådana som jobbar i branschen också måste ange det i sin profil under "Yrke/sysselsättning" så vi slipper diskussioner om partiskhet.

För övrigt sitter jag själv och jobbar med en ny ordentlig pellets-FAQ som bygger på den jag och pitch gjort tidigare, om någon är sugen på att hjälpa till är det bara att kontakta mig. :wink:
tecno
Prima virke
Inlägg: 36
Blev medlem: fre 24 feb, 2006 19:23
Ort: Sparreholm i Flens Kommun
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Till önskelistan:

1. Rensa bort alla icke aktiva medlemmar
2. Stoppa alla automat registreringar av nya medlemmar via införande av manuell registrering i form av att en viss fråga skall svaras på, typ vad är ett plus ett samt att den nya ska sen godkännas av en moderator och de första inläggen skall godkännas av moderator innan de släpps lösa på forumet.


mina futtiga 2 ören....
Euronom A25B/77 - VikingBio - Mafa Mini - EVR reglersystem
1-pl/källare 100+30 1948
Erik
Energiprofet!
Inlägg: 503
Blev medlem: ons 09 feb, 2005 15:21
Ort: Gbg

Inlägg av Erik »

Se hela ämneshistoriken när man ska posta svar. Jag ser i vart fall bara en sida.
fredrik_halmstad
Fröträd
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 12 okt, 2006 22:23
Kontakt:

Inlägg av fredrik_halmstad »

Hej,

Jag och Pelle jobbar med att flytta samt lägga till funktioner till forumet..


Fredrik
CTC 265B, Pellx P20 (v5.3) (KMP), LaxåPellets, Rökrör 170mm (rektangel), skorsten 160mm á 8meter, draglucka (dragdax)
ABSO
Energiprofet!
Inlägg: 641
Blev medlem: tis 04 jan, 2005 13:14

Inlägg av ABSO »

En sak till; det vore bra om ni lyfte begränsningen på antalet privata meddelanden några snäpp. :wink:
fredrik_halmstad
Fröträd
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 12 okt, 2006 22:23
Kontakt:

Inlägg av fredrik_halmstad »

Kan nog lyfta massa ett stort snäpp!

Fredrik
CTC 265B, Pellx P20 (v5.3) (KMP), LaxåPellets, Rökrör 170mm (rektangel), skorsten 160mm á 8meter, draglucka (dragdax)
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Så här ser det ut

Svensk host börjar användas väldigt snart -> Tack Fredrik och HOUSE43.NET som sponsrar och hjälper till :P
Flytten är redan halvfärdig så övergången sker väldigt snart...

Ett uppgraderat forum med fler funktioner kommer startas upp inom troligen 1-2 veckor
Skriv svar