värme baronen försäljare blää säger jag bara

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
sluggo
Frö

värme baronen försäljare blää säger jag bara

Inlägg av sluggo »

skulle köpa värmebaronen pellets brännare + förråd bestämde tid två med dem två gånger o dem behaga inte att dyka upp nån av gångerna. Försökte nå dem i en veckas tid. Till sist så svarade han o avtalade en ny tid men kom ej. Istället skickade han ett sms en söndag kväll o sa att han inte hade grejor hemma, jag hade kunnat ta det om det hade varit en vardag han hörde av sig men en söndag var det som fick bägaren att rinna över. Investerade för en tid sen i en green energi brännare istället något som jag inte ångrar. Han kom en måndag kväll tisdag em hade jag det nya systemet inkopplat det kallar jag kund service.

ps Om man nu får uppge firman som skulle investera värme baronen så var det

EVERÖDS ENERGISERVICE AKTA ER FÖR DEN SKOJAREN.

MVH Sluggo lycklig ägare av en green energi brännare +vecko förråd :lol:
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Inlägg av GoForIt Pellets »

Hej,
Ditt inlägg bekräftar bara det som upprepas hela tiden, d v s vikten av att anlita en installatör som vet vad han kan, och kan lämna referenser på det. Detta kan inte nog betonas.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Gnagaren
Frö

Inlägg av Gnagaren »

Hej!
Är ny här på forumet. Kul att det finns ett forum inom detta också!

Har köpt ett enplanshus på 135kvm i siporex med oinredd källare från -69 och tänkte konventera min CTC 1100 panna(från -02) med en Värmebaronenens Viking Bio pelletsbrännare+skruv+Mafa veckoförråd. Tidigare ägaren har använt olja.

Har kollat runt lite ang priser och hittade en "billig" installatör på blocket. Ringde upp honom och fick prisuppgift mm. Han skulle skicka en offert för att jag ville "binda" honom (och priset) till mig. Visst tog det lite tid innan jag fick offerten, men eftersom jag inte fått hust än tänkte jag att det var lugnt.

Men när jag nu läser på denna tråden att ngn har haft problem men samma firma som jag nu har kontakt med blir jag lite fundersam.....?

Hantverkare (är själv det...) är väl hantverkare. Kommer och går när de vill...

Har det "bara" handlat om att firman inte håller tiderna, inte att de är dåliga hantverkare? Eller är det ngn annan som har erfarenheter av att arbetet de har utfört har varit dåligt? (jag vill ju att det ska vara ett bra utfört jobb...)
Läste även i denna tråd att det är ngn som har gjort ett eget "bulkförråd"(?), förklara?
Ngn som har erfarenhet av Mafaveckoförråd, är det bra?

Tack på förhand. En som snart är en i gänget...
Användarens profilbild
GoForIt Pellets
Pannrumstomte!

Inlägg av GoForIt Pellets »

Gnagaren skrev:Hej!
Är ny här på forumet. Kul att det finns ett forum inom detta också!

Har köpt ett enplanshus på 135kvm i siporex med oinredd källare från -69 och tänkte konventera min CTC 1100 panna(från -02) med en Värmebaronenens Viking Bio pelletsbrännare+skruv+Mafa veckoförråd. Tidigare ägaren har använt olja.

Har kollat runt lite ang priser och hittade en "billig" installatör på blocket. Ringde upp honom och fick prisuppgift mm. Han skulle skicka en offert för att jag ville "binda" honom (och priset) till mig. Visst tog det lite tid innan jag fick offerten, men eftersom jag inte fått hust än tänkte jag att det var lugnt.

Men när jag nu läser på denna tråden att ngn har haft problem men samma firma som jag nu har kontakt med blir jag lite fundersam.....?

Hantverkare (är själv det...) är väl hantverkare. Kommer och går när de vill...

Har det "bara" handlat om att firman inte håller tiderna, inte att de är dåliga hantverkare? Eller är det ngn annan som har erfarenheter av att arbetet de har utfört har varit dåligt? (jag vill ju att det ska vara ett bra utfört jobb...)
Läste även i denna tråd att det är ngn som har gjort ett eget "bulkförråd"(?), förklara?
Ngn som har erfarenhet av Mafaveckoförråd, är det bra?

Tack på förhand. En som snart är en i gänget...
Hej, och välkommen till forumet..

Jag skulle inte dra allt för stora växlar av "sluggos" inlägg. (Han har förrsten bara gjort två inlägg, och båda är något "märkliga"..).

Det viktiga är ju att du upplever dem så pålitliga och seriösa. Sedan är det ju också viktigt att de kan sin sak, vet hur utrustningen skall monteras och konfigureras, och kan justera in din anläggning. Varför inte tala om för dem att du själv är hantverkare? Det kan nog mycket väl påverka deras attityd. Kolla om de kan ge någon referens.

Det finns ett antal användare här på forumet som kör Viking Bio i CTC1100, så här finns säkert massor med tips och råd att få.

Med egenbyggt bulkförråd, så menar jag ett platsbyggt förråd. Alltså ingen prefabricerat standard. I mitt fall har jag byggt det där oljetanken tidigare fanns. Jag har ingen matning därifrån, utan öser manuellt (med hink) till en MAFA Minisilo som står utanför.

Har du fler frågor eller funderingar så är det bara att ösa på!
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Nä, jag skulle nog skita i sluggos inlägg.
Jag tycker de är så konstiga så det är märkligt.

Jag frågade lite längre upp i tråden om han verkligen hade en Värmebaronen. Han svarade inte på det i forumet utan skickade mig ett PM där han sa att han hade en Green Energy.

Då undrar jag vad f*n han frågar i Värmebaronen tråden för.
Och i synnerhet varför han inte säger att han har en annan brännare och inte ens svarar när jag frågar i forumet.

Nu har ju folk ödslat tid på att besvara när han har nåt helt annat.

Har killen ett bra pris och verkar vettig så kör på det.
En del har har ju inte ens bra priser och är inte vettiga heller.

Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Danne82
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Jag kör med just den kombinationen som du tänker skaffa och det funkar hur bra som helst för mig, har för mig att jag gav runt 27 000 för allt inklusive installation.
deleted
Gnagaren
Frö

Inlägg av Gnagaren »

Kul att höra Danne82! :D

Har du även shuntautomatik? Kostnad?
Tänkte söka bidrag för konventeringen från olja till pellets och behöver då antagligen shuntautomatik eftersom "anläggningen" måste vara effektstyrd. Har du (eller ngn annan på forumet) sökt bidrag från Boverket med en CTC1100+Viking Bio?

Tack för alla svaren från förra inlägget!
:lol:
Danne82
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Jo jag har shuntautomatik, en Thermomatic CBJ för att vara exakt, kostade ca 2100 och funkar hur bra som helst och lätt att installera själv.
http://www.rinkabyror.se/rn.shop.asp?hL ... 536/2869/1

Sen kunde jag inte ansöka om bidrag eftersom jag gick från luftvärmepump till pellets.
deleted
Skriv svar