ps Om man nu får uppge firman som skulle investera värme baronen så var det
EVERÖDS ENERGISERVICE AKTA ER FÖR DEN SKOJAREN.
MVH Sluggo lycklig ägare av en green energi brännare +vecko förråd

Hej, och välkommen till forumet..Gnagaren skrev:Hej!
Är ny här på forumet. Kul att det finns ett forum inom detta också!
Har köpt ett enplanshus på 135kvm i siporex med oinredd källare från -69 och tänkte konventera min CTC 1100 panna(från -02) med en Värmebaronenens Viking Bio pelletsbrännare+skruv+Mafa veckoförråd. Tidigare ägaren har använt olja.
Har kollat runt lite ang priser och hittade en "billig" installatör på blocket. Ringde upp honom och fick prisuppgift mm. Han skulle skicka en offert för att jag ville "binda" honom (och priset) till mig. Visst tog det lite tid innan jag fick offerten, men eftersom jag inte fått hust än tänkte jag att det var lugnt.
Men när jag nu läser på denna tråden att ngn har haft problem men samma firma som jag nu har kontakt med blir jag lite fundersam.....?
Hantverkare (är själv det...) är väl hantverkare. Kommer och går när de vill...
Har det "bara" handlat om att firman inte håller tiderna, inte att de är dåliga hantverkare? Eller är det ngn annan som har erfarenheter av att arbetet de har utfört har varit dåligt? (jag vill ju att det ska vara ett bra utfört jobb...)
Läste även i denna tråd att det är ngn som har gjort ett eget "bulkförråd"(?), förklara?
Ngn som har erfarenhet av Mafaveckoförråd, är det bra?
Tack på förhand. En som snart är en i gänget...