Pellets från hälleforsnäs?
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Pellets från hälleforsnäs?
Någon som testat pellets från sörmländska Hälleforsnäs? Endast hämtning så det bör huvudsakligen vara sörmlänningar som testat.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Kanon kvalite
Bästa pelletsen jag provat. Lite aska, lite spån/damm. Högt energivärde.
Enda nackdelen är att det kan vara problem att få pellets om man är sent ute.
Enda nackdelen är att det kan vara problem att få pellets om man är sent ute.
Pellets säck 16kg (VIDA)
110m2 + källare -65
Vikingbio -06
CTC 1100 -96
ThermOmatic ERA 10
Pellets säck 16kg (VIDA)
110m2 + källare -65
Funkar perfekt
Har enbart kört med deras pellets, fin kvalitet. Ska hämta mer imorgon
Calmarpannan Opex, GreenEnergy brännare, 500l acktank med solslinga, Laddomat 10. 190m2 1,5 plans hus med källare på 50m2. 3 st Arsite AR-831 paneler
-
- Frö
Ett alternativ kan ju annars vara...
... Forssjö Produkter i Katrineholm. De kan tydligen leverera till vettiga pengar.
De kör BooForssjö och jag är riktigt nöjd med den leverantören!
De kör BooForssjö och jag är riktigt nöjd med den leverantören!
pellets från hälleforsnäs
Den första pelletsen som var lös kom från en maskin som inte höll vad försäljaren hade lovat. Den byttes ut efter drygt ett år och ersattes av den som används nu.
Det är inte bara sörmlänningar som köper där. Jag vet en som åker ända från Stockholm för att han är nöjd med kvalitén.
Det är inte bara sörmlänningar som köper där. Jag vet en som åker ända från Stockholm för att han är nöjd med kvalitén.
Senast redigerad av payas den tis 27 mar, 2007 21:30, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Pellets från hälleforsnäs?
Jag vet en som åker ända från Stockholm för att han är mycket nöjd med kvalitén.Stugsittaren skrev:Någon som testat pellets från sörmländska Hälleforsnäs? Endast hämtning så det bör huvudsakligen vara sörmlänningar som testat.
Maria
Det finns två olika pelletsförsäljare i Hälleforsnäs
Jag vill bara påpeka att det finns två olika pelletsförsäljare i Hälleforsnäs. Sågen säljer sina egna pellets och jag, Jarmo Haapamäki, säljer mina värmepellets från BooForssjö. BooForssjö-pelletsen kommer från orten Forssjö och är testade och av mycket högt kvalitet.
Om ni vill läsa mer, besök min hemsida http://pellets.halleforsnas.se.
Om ni vill läsa mer, besök min hemsida http://pellets.halleforsnas.se.
Jarmo Haapamäki, Hälleforsnäs
journalist, fotograf, musiker, egenföretagare
---------------------------------------------------
Numera även försäljare av BooForssjö pellets i Hälleforsnäs. Hemsida: pellets.halleforsnas.se
journalist, fotograf, musiker, egenföretagare
---------------------------------------------------
Numera även försäljare av BooForssjö pellets i Hälleforsnäs. Hemsida: pellets.halleforsnas.se
Re: Det finns två olika pelletsförsäljare i Hälleforsnäs
Pelletsen som jag signaturen "payas" skrivit om tidigare kommer från Hälleforsnäs Sågverk. Även den är testad och av mycket hög kvalitet.
Edit: Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Edit: Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Maria
Pelletsen från Hälleforsnäs sågverk håller hög kvalite. Kommer förmodligen bli ännu bätre då de håller på att sätta in ny maskin m.m. samma som maskin stockhorvan kör med enligt Jonas som är den som driver Hälleforsnäs sågverk tillsammans med sin familj. De ska också öka sin tillverkning betydligt när nya maskinen är intrimmad. Priset idag är 2,45kr/kg i 16 kg säckar.