Har ett elverk för ev ström avbrott men det skulle vara sympatiskt att vara oberoende lååångatider med uppvärmningen. Tips mottages tacksamt.

Tjaaaaaorca skrev:Min pelletskamin drar ca ca 300 w vid uppstart och kanske 100 w vid drift. Det ska gå att köra kaminen ca 21 timmar med ett 65 A/h batteri. Vad skulle det kosta att skaffa solcell som laddar upp batteriet. Jag menar en kamin som är beroende av Vattenfall är ju knappast idealet![]()
![]()
Har ett elverk för ev ström avbrott men det skulle vara sympatiskt att vara oberoende lååångatider med uppvärmningen. Tips mottages tacksamt.
En sån där omvandlare brukar bli het som en lite spisplatta, så det skulle inte förvåna mig om den kan elda upp bortemot hälften av effekten i förluster. Din kamin lär inte kunna konsumera mer än 25 W, om den drifttiden ska stämma.orca skrev:Enligt Navrells som levererat kaminen så ska jag kunna köra i 21 timmar på ett 65 a/h batteri med en omvandlare. Häng inte upp dig på detaljer. Jag ber om översende med ev data fel
De här är lite mer humana i pris på gränsen att det går på leksakskontot.orca skrev:Ingen dum ide allsProblemet är att dom där prylarna finns där pengar växer på träd , här växer knappt några träd alls
![]()
Hade i min enfald hoppats på att komma undan med en tusing eller en & halv