HALLO!
Jag har tänkt att byta ut min gamla CTC 265:a från -66 mot en bättre begagnad kombipanna, vilken panna ska man leta efter? Jag vill helst ha en från sent 90-tal, med el som backup. Jag har en Baxi Eurofire (-06) pelletsbrännare.
Begagnad panna?
Begagnad panna?
CTC 265 Från 1966 (men letar efter något nyare)
Baxi Eurofire -06
Baxi Eurofire -06
-
- Gallringsobjekt
Hej jag köpte en beg ctc 2200 01 kombipanna.Ved delen har underförbrnning med keramik.Olje delen är samma som ctc1100 kanske lite liten kammare för aska men funkar bra.Har tb-mini i min panna.Finns inte många av dom här pannorna på beg marknaden hittar du någon får du var snabb.
CTC 2200-01.
Tb-mini-06
Två acc
12kvm sol
Laddomat 10
Draglucka
Tb-mini-06
Två acc
12kvm sol
Laddomat 10
Draglucka
-
- Energiprofet!
Hejsan!
Jag har en CTC 1100 Family. Ingen opimal panna för pellets men fungerar perfekt vid en uraskning i veckan under vinterhalvåret. Finns på Blocket.se för 4000-5000 kr för relativt nya pannor. Den är en liten och smidig panna. Med asksug så är den enkel att aska ur. Tillsammans med Janfire Flex-a så fungerar den bra. Alla turbulatorerna i ger en låg rökgastemperatur.
MVH
Ulf
Jag har en CTC 1100 Family. Ingen opimal panna för pellets men fungerar perfekt vid en uraskning i veckan under vinterhalvåret. Finns på Blocket.se för 4000-5000 kr för relativt nya pannor. Den är en liten och smidig panna. Med asksug så är den enkel att aska ur. Tillsammans med Janfire Flex-a så fungerar den bra. Alla turbulatorerna i ger en låg rökgastemperatur.
MVH
Ulf
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Varför inta Nibe, de har titthål och är större lucka än ctc eller hur.
Har tittat nyss på blocket finns några antal. Nibe till salu.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... turbulator
Har tittat nyss på blocket finns några antal. Nibe till salu.
Ex här samma fråga vad är ...Kimpa skrev: En till dum fråga, vad är turbulatorer??
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... turbulator
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star