Verkar som man kan få ganska många olika och tveksamma svar från värmebaronen och dess återförsäljare.
Innan jag installerade kontaktade jag värmebaronen och fick tips om en återförsäljare/installatör. Jag ringde och rådfrågade honom om priser och hur monteringen i min panna skulle gå till. För att inte få så stor effektförlust så rekommenderade han att sätta den där oljebrännaren satt. Sätter man den i vedluckan går ju rökgaserna nästan direkt ut i skorstenen menade han.
Så efter detta samtal bestämde jag mig för att få tag i delarna och installera den själv.
Det blir ganska mycket aska och jag har askat ur den ganska ofta nu i början men det beror på att jag gjort det samtidigt som jag gjort justeringar och förbättringar på installationen. Tror nog att utrymmet är stort nog att klara 1 veckas aska. Pannan är ju ganska "djup".
Tanken var att jag också skulle kombinera Pellets och Ved men hittils har jag varit för bekväm och bara kört pellets. Man blir ganska lat när väl brännaren är igång.

Viking Bio (2006) i en Focus TMV Alpha Keram 1995.