igår

och jag betalade 70kr för det ,sen är det bra att ha
en elspiral som reserv oxå som ligger på ca: 400kr
det är det ända som man behöver

Jepp, det skulle man kunna tro! I torsdags la min brännare av. Elspiralen gick sönder trots att den inte var äldre än 3 månader. Antar att det var ett månadsex. Hade ingen extra men är bortskämd med att ha en janfire installatör i området. Så där fick jag tag i en elspiral. MEN elspiralen säkrad med en egen 6,3A säkring. Och den hade ju gått också. Denna var inte ens med i elritningen i min manual. Min janfire installatör hade ingen hemma, och att hitta en sådan säkring mitt i påsk har visat sig vara lättare sagt än gjort... Har fått tag i en 4A säkring och det verkar funka.Micke skrev:Var och köpte lite förbrukningsdelar till janfire Flex-a
igårKöpte vattensäkring och tätningsfläta
och jag betalade 70kr för det ,sen är det bra att ha
en elspiral som reserv oxå som ligger på ca: 400kr
det är det ända som man behöver![]()
Det är en keramisk säkring 6,3 A, supersnabb. Dimension 5 x 20 mm, samma som glassäkringarna alltså. Säkringen finns som sagt bara på nyare brännare, men skall monteras vid byte av elspiral även på äldre modeller.Micke skrev:Okaydå ska jag kolla in detta
![]()
Helt klart att jag måste köpa som reserv
Är det en glassäkringoch hur stark är den
nån gång under 2004, jag vet inte exakt när, men det vet nog våra bättre vetande kamrater på Janfire...Micke skrev:Tackar för dit svar![]()
Från vilken årsm. kom säkringen