Villafamiljens mässa..

Här diskuteras allt kring vedeldning
Skriv svar
MrMerkel
Prima virke

Villafamiljens mässa..

Inlägg av MrMerkel »

.. var det idag i sunne så jag pratade med en massa leverantörer av allt möjligt och det var intressant.Jag pratade med atmos trebema baxi och en vedpannleverantör för nåt konstigt märke men det är bra så man får flera olika synsätt på vedpannor som jag ville fråga om i första hand. När det gäller vedpannor så blev jag imponerad av calmarpanna v33 från trebema den såg gedigen ut och lättanvänd och keramiken kostade 1250kr för den övre och likaså för den undre vilket var helt ok baxi ville ha 3500kr för allt alltså 1000kr dyrare än calmarpannan , likaså anser jag att eldstaden i calmarpannan var enklare att använda. Jag frågade även om acc tankar och den som var ansvarig för mollepannan var väldigt trevlig med vad jag tycker vettiga svar här har dom en tank på 1500liter som var oval med måtten Längd:1520mm Bredd:700mm Höjd: 1780 , den såg ut att passa mig perfekt. Nu undrar jag om det är bättre med en tank på 1500 liter iställett för två på 750 liter det hävdade både han med mollepannorna likaså dom med baxi pannorna , och argumenten som jag glömt dom mesta som talade för en tank var väldigt övertygande så nu kan väl ni hjälpa mig och svara om det stämmer. Tack på förhand
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

Ja en tank har mindre förluster än två tankar.
Det blir enklare rör dragning oxå.
En v33 kan lätt värma 2000L vatten. Om du kan ta lite större tank
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
MrMerkel
Prima virke

Inlägg av MrMerkel »

Tyvärr så tror jag att jag bara får plats med den 1500liters tanken , den ska ju isoleras med minst 20cm runt om också enligt vad dom sa.
Skriv svar