telge avtal

Skriv svar
DDD
Frö
Kontakt:

telge avtal

Inlägg av DDD »

Hej!

jag fick reklam idag från Telge energi där de erbjuder ett avtal som verkar intressant. 4 st pallar med 16kgsäckar för 7100 kr. 1183 kr/månad som betalas under maj-okt. det låter ju bra men jag brukar ändå vara skeptisk till såna här utskick vad det än gäller. nån som har nå erfarenhet av Telge och liknande avtal?
ztz
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av ztz »

Telge Engergi har jag uppfattat som ett seriöst företag så det är nog inga problem där. Ursprungligen var de inriktade på El men säljer nu även pellets (precis som oljebolagen). Priset är ju - efter dagens mått mätt - ganska vettigt det också. Vet någon var de får sin pellets ifrån?
Biona + Värmebaronen Star
Insatsrör 113 mm, 6,5 m
Ingen rökgasfläkt
Tigex 25
4 turbolatorer (75 cm) i.
Såbi säck pellets.
Air
Gallringsobjekt

Inlägg av Air »

Jag fick 4 pallar (52 säckar á 16kg) SÅBI pellets för 7100:- beställt genom Telge Energi. Avbetalning på 6 månader räntefritt eller hur ofta man nu vill betala.
7100:- är ett prova på pris med 200:- rabatt mot ordinarie pris. http://www.telgeenergi.se/tef/default.htm

Eftersom SÅBI har lite problem med att leverera hela mängden pellets så fick jag halva leveransen i förra veckan och resten kommer i april.
Nibe City med en Viking Bio
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Varifrån pellets tillverkan som Telgen samarbetar med vem?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

manin skrev:Varifrån pellets tillverkan som Telgen samarbetar med vem?
SÅBI enligt Air:s inlägg.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
ztz
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av ztz »

Air skrev: Eftersom SÅBI har lite problem med att leverera hela mängden pellets så fick jag halva leveransen i förra veckan och resten kommer i april.
Ringde och frågade Statoil idag vad de skulle ha för pellets. De kunde leverera 2 pall för 1877 kr pallen (2256 kr/ton). Det gick inte att få fler pall då de just nu hade problem att leverar mer (stor efterfrågan). Kan det vara så att Statoil tar från SÅBI också...
Biona + Värmebaronen Star
Insatsrör 113 mm, 6,5 m
Ingen rökgasfläkt
Tigex 25
4 turbolatorer (75 cm) i.
Såbi säck pellets.
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) Telge energi har vari och är iaf till dags dato ett seriöst företag, har haft dom som el-lev sen 1982 med ett mindre avbrott då hade jag Nora energi(billigare då) uppköpta av "sydkraft" E-ON, sen en tid,
Jag köpte i höstas pellets från Telge energi o det är SÅBI,
4st pall-852 kg/st. 7060, kr.
Dom är lätta att nå o hjälpsamma ochså för den delen, inga problem med dom ännsålänge men man vet ju alldrig i framledes,
Ja, det var ju bara mina erfarenheter hitills ,finns det andra erfarenheter av dom vill vi ju veta det ellerhur?????????!!!!!!!!!
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
bearZ
Entusiast!
Kontakt:

Inlägg av bearZ »

Air skrev:Jag fick 4 pallar (52 säckar á 16kg) SÅBI pellets för 7100:- beställt genom Telge Energi. Avbetalning på 6 månader räntefritt eller hur ofta man nu vill betala.
7100:- är ett prova på pris med 200:- rabatt mot ordinarie pris. http://www.telgeenergi.se/tef/default.htm

Eftersom SÅBI har lite problem med att leverera hela mängden pellets så fick jag halva leveransen i förra veckan och resten kommer i april.
Jag beställde av OK/Q8 och dom hade "prova på pris" dom med.
Kommer nu inte ihåg vad jag får betala exakt men det blev under 7000 kr för 4 pall.
Eryl DP -72, BeQuem 20D
350m2
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

det låter ju bra men jag brukar ändå vara skeptisk till såna här utskick vad det än gäller. nån som har nå erfarenhet av Telge och liknande avtal?
telge är väl Södertäljes energibolag om inte jag minns fel. De är nog så seroösa som det går att bli.... Men givetvis ska man vara uppmärksam och hörasig för med nya bolag som poppar upp.
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Åhhhhh, finns det seriösa energibolag ? :mrgreen:
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) Njae okey då men mindre oseriösa iaf..
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

bearZ skrev:
Air skrev:Jag fick 4 pallar (52 säckar á 16kg) SÅBI pellets för 7100:- beställt genom Telge Energi. Avbetalning på 6 månader räntefritt eller hur ofta man nu vill betala.

Jag beställde av OK/Q8 och dom hade "prova på pris" dom med.
Kommer nu inte ihåg vad jag får betala exakt men det blev under 7000 kr för 4 pall.
Jag ringde min närmast återförsäljare som har samarbetar med Såbi och de tar 1680 kr /pall. gäller hämtpris eller beställa kostar 1800 kr/pall hemleverans.
Men han säger just nu är tillfälligt ont om att beställa, hösgt 2 pallar åt gång. :shock:
Jobbar inte Såbi nattskift och helg, det bör ju finns enormt flis och från Gunrud storm. Eller har vi sverige ont om skogen?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Skriv svar