Fick min brännare installerad i måndags efter montering av brännare och förråd så fick jag anläggningen upmätt och optimerad för drift, så installatören var nöjd och det skulle bara vara att tuta och köra och det var det ända till det var dags för nästa uppstart då den stannade och driftstopp lampan lyste
Ok tänkte jag prylarna är nya kan väl vara lite meckigt i början så jag sotade och tömde brännarröret från uppstartpelletsen som låg där och starta om, det gick ju bra. Men när det blev dags för nästa uppstart blev det samma visa igen upprepade processen med rengöring osv så här höll jag på fram till tisdag kväll då det fick vara nog, ringde installatören och pratade in mitt problem på svararen dagen efter ringde han upp mig och fråga om mängden av startdosen osv men på denna var det som det skulle, problemet var ju tändningen... han ringde sin support och fick reda på att jag troligtvis hade strömspikar i elnätet så processorn skulle vara tvungen att bytas ut till den äldre så han skickade en kollega som kom på Torsdag Em för att byta och ställa in nya värden osv.
Killen kom bytte processorn körde igång brännaren den tände till slut efter tredje uppstarten, då var det dags för nya inställningar han skrivade som en galning på det mesta utan som han sa resultat förutom brutalt med sot och en skapling gengas smäll när han ställt in värden han var nöjd med och startat upp brännaren ett par gånger så var han nöjd och drog, glada i hågen väntade jag och min sambo med spänning på nästa uppstart och vad händer skiten tänder inte !!!! Samma problem alltså...påtalade detta för installatören som vid denna tid hade semester och inte kunde hjälpa mig...
Så vi kom överens om att jag skulle ta i kontakt med kmp för en lösning så jag ringe kmp och bemötandet var värd allt vad service står för !!
Utan att tveka fick jag kontakt med en ny installatör som kom idag på fredag kvällen och snart konstaterade problemet, elen var felkopplad till brännaren och inställningarna var inte av denna planet....Så nu tuffar brännaren på och vi har ett varmt och mysigt hem igen och kmp kommer alltid vara ett namn vi nämner med respekt. Se upp för oseriösa installatörer som knackar på er dörr