Hej...
Lite info om hur jag har löst mitt problem:
Bakgrund: När jag konventerade om min CTC 100 Famili 25 från olja till pellets så märkte jag att mitt varmvatten inte räckte till. Nu när man har satt in ett Bubbelbadkar så sprack badningen med tanke på att jag kunde bara fylla halva karet.
Nu har vi kopplat in en värmeberedare från NIBE (PUB 210). Vi har tagir bort värmeväxlaren och kör direkt genom beredaren(12 m slinga), detta resulterade i 210 liter varmvatten.
Kan gott rekommendera denna lösning.
Lyckad lösning med värmeberedare.
Re: Lyckad lösning med värmeberedare.
Men kommer inte detta att innebära att det går massa el för att värma varmvatten? Eller värms vattnet av pannan?SaskoK skrev:Hej...
Lite info om hur jag har löst mitt problem:
Bakgrund: När jag konventerade om min CTC 100 Famili 25 från olja till pellets så märkte jag att mitt varmvatten inte räckte till. Nu när man har satt in ett Bubbelbadkar så sprack badningen med tanke på att jag kunde bara fylla halva karet.
Nu har vi kopplat in en värmeberedare från NIBE (PUB 210). Vi har tagir bort värmeväxlaren och kör direkt genom beredaren(12 m slinga), detta resulterade i 210 liter varmvatten.
Kan gott rekommendera denna lösning.
MVH
Marcus
Försöker idag bränna i en Pellx
Styrning med en Siemens PLC är på G
Styrning med en Siemens PLC är på G
På http://www.nibe.se/vvs/produkter/ack/pub.htm se man att beredaren kostar 10.275 kr inkl moms, men vad blev totalkostnaden?
TMV Alpha-90/Janfire Flex-A-03+EBK/Thermomatic CBJ/Draglucka/K-silo/TK1A.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.
Hulsfredshus -68 (104m²+104 m²källare)
2 vuxna+2 barn.