Elpatron
Om du berättar vad du har för panna, blir det lättare att svara. I mitt fall hade min gamla dubbelpanna två stora gängade hål (R 3"?) på framsidan. Bara att tappa ur vattnet, välja vilket hål som satt bäst till, gänga ur proppen, sätta i elpatronen och dra fast den. Slutligen hade jag en elektriker att koppla in den, med en säkerhetsbrytare på väggen.
Senast redigerad av Allan den sön 05 mar, 2006 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
TMV kombipanna -74, shuntaut. CBJ
Pellx -01, proc. 7.xx
Elpatr. 6 kW
Rör 110 mm, 3 meter
Förråd modif. 200-litersfat
Säck Agrol
Pellx -01, proc. 7.xx
Elpatr. 6 kW
Rör 110 mm, 3 meter
Förråd modif. 200-litersfat
Säck Agrol
-
- Pannrumstomte!
Antingen finns det uttag för elpatron (standard är rörgänga 2"), eller så gör det inte det.
Finns uttag är det ju enkelt. Sätt den där.
Finns det inte uttag förekommer (eller gjorde det i alla fall förr, när det inte var så vanligt med dessa uttag) det att man monterar en separat elkassett utanför pannan, med elpatronen i. Då måste man pumpa runt vattnet i den. En sämre (nöd)lösning, om inget annat finns att göra.
Finns uttag är det ju enkelt. Sätt den där.
Finns det inte uttag förekommer (eller gjorde det i alla fall förr, när det inte var så vanligt med dessa uttag) det att man monterar en separat elkassett utanför pannan, med elpatronen i. Då måste man pumpa runt vattnet i den. En sämre (nöd)lösning, om inget annat finns att göra.
Anders. Värmer med sol, ved och (helst inte) el.