Hej
När jag gick över ifrån olja till Vedeldning så ringde jag till Ragn-sell som skulle rengöra tanken innan nedkapning.
Jag visste inte om att dom kunde suga ur tanken och ev.pumpa ut den till t.ex min svåger,utan jag gjorde som en del redan sagt här på forumet.
Fram med släpkärran, 3 st.200 liters fat och en liten pump.Det tog ett bra tag att få ut oljan.Det luktade dessutom olja i Hela huset i ca 2 veckor efter den operationen.
När sedan Ragn-sell bilen hade varit här så ringde frugan till mej på jobbet och frågade varför jag hade bemödat mej med att suga ur tanken? Den servicen ingick ju i rengöringen..
När detta sedan var avklarat så kom killen som skulle skära ner tanken åt mej,det första han gjorde var att ta fram skärbrännaren...Det gick på en förmiddag att skära ner den (3 KbM) .Det roliga var att när man eldar med ved så ryker det ut lite ibland när man öppnar luckor och stoppar in ved,men brandvarnaren brukade inte tuta då ,men när killen satte igång skärbrännaren så började brandvarnaren tuta i samma sekund som killen närmade sig tanken.
Lycka till med nedtagandet av tanken........
Har hittils inte ångrat mej......
Stefan.E,Motala.
Diom Vedpanna med omvänd förbränning.Pellx P21 brännare.Mafa veckoförråd.2.st 750 liters Acctankar.Motorshunt.