Hej.
Kan man mäta på en tändspiral på ett enkelt sätt för att avgöra om den är hel?
Startade upp min brännare utanför pannan för att se om spiralen värmde.
Fläkten startade , sen kände jag värme (så nån fort av värme gav värmespiralen) men sen går husets jordfelsbrytare efter en stund.
Har testat fler gånger med brännaren i pannan. Inga pellets antänds. Ligger däremot rätt mycket pellets i roster när jag lyfter ut brännare.
Tacksam för hjälp
Tändspiral janfire flex a
Re: Tändspiral janfire flex a
Nej, egentligen inte. Anledningen finns i mitt svar i ditt första inlägg ang. Janfire.
Tips, behöver inte starta ny tråd utan fortsätt bara i din första, vid nytt inlägg kommer den upp först i listan över olästa inlägg och så får dom som redan svarat ett särskilt meddelande om nytt inlägg (om man har det så inställt)
Prova att koppla spiralen mot en skarvsladd och provkör den hängandes i luften, är den skadad invändigt kommer troligtvis värmetråden att röra sig och lösa ut JFB i huset, bara bra att motionera den lite då och då.
Akta dig för att starta brännaren med fler än en startdos i den, rensa ur den efter misslyckat startförsök annars kan den om den vill starta helt plötsligt ibland skapa stora mängder brännbar gas och sen smäller det så man tror Ryssen står i trädgårn.
/Marcus
Tips, behöver inte starta ny tråd utan fortsätt bara i din första, vid nytt inlägg kommer den upp först i listan över olästa inlägg och så får dom som redan svarat ett särskilt meddelande om nytt inlägg (om man har det så inställt)
Prova att koppla spiralen mot en skarvsladd och provkör den hängandes i luften, är den skadad invändigt kommer troligtvis värmetråden att röra sig och lösa ut JFB i huset, bara bra att motionera den lite då och då.
Akta dig för att starta brännaren med fler än en startdos i den, rensa ur den efter misslyckat startförsök annars kan den om den vill starta helt plötsligt ibland skapa stora mängder brännbar gas och sen smäller det så man tror Ryssen står i trädgårn.
/Marcus
146+173m² 4-plan, 2006 Thermia 20+ Bequem 20, KW Z150, V-E AB shuntstyrning, 5 ton bulk med automatisk fyllning av Mafa Mini, Maflex skruvar.