Har sökt igenom detta fantastiska forum för ett svar på min fråga men hittar dessvärre inget som passar in på just mitt problem. Till saken:
Externmotorn på vår Janfire Flex A har fått spel och slutar inte mata pellets. Motorn fortsätter gå trots att givaren vid internförrådet indikerar att det finns pellets. Jag har självklart testat rengöra givaren och justera känsligheten enligt alla konstens regler. Jag har bytt styrbox och jag har till och med suttit och försökt prata brännaren igenom påfyllningen men det blir fullt ända upp till externskruven ändå. Efter två minuter får jag felindikering gällande externmotorn - så den delen funkar i alla fall

Min högst provisoriska lösning just nu är att rycka kabeln till externmotorn när nedfallsslangen är halvfull, så har brännaren något att äta av under natten. Inte optimalt på något sätt...
Finns det någon vänlig själ som har stött på detta problem och kan vägleda mig? Eller någon som har en kvalificerad gissning? Eller bara en dum gissning (jag har testat några redan)? Jag har spenderat allt för många kvällar i källaren den senaste tiden - tycker familjen.