Jag oroar mig för att få till alla rör och laddpaketet till min ackumulatortank. Ackumulatortanken ska installeras i ett tvättstugan och utrymme är väldigt begränsat, b1400xd1000xh2500-2650. Till tanken ska det kopplas en vattenmantlad kamin och i framtiden solfångare.
Utrymmet på höjden är inte den begränsade faktorn så jag kommer troligtvis köpa en specialtillverkad tank från Effecta eller Husqvarna tanksvets. Att få en 700L tank med omkretsen av en 500L tank är tanken.

I närheten av allt detta ska fiber, golvvärmefördelare, ingående vatten och säkringsskåp få plats.

En fundering jag har är om jag ska satsa på slingor eller värmeväxlare till tappvatten och solfångare. Det kommer ta mer plats men skiktning blir mer optimal. Får jag plats med två värmeväxlare i mitt lilla utrymme eller ska jag satsa på slingor?
Se bifogad bild. Den prickade rektangeln utgör 1400x1000. Ritad utan nån erfarenhet... Lilla rektangeln i toppen av bilden är ett fönster. Jag skulle uppskatta om jag fick lite hjälp med en skiss så jag kan komma vidare i processen. Det känns som om hjärnan är i en loop just nu...