jag har problem med min Ecotec A3. Jag bytte nivåvakterna för ca 1 vecka sedan då brännaren gick konstant, men externskruven matade inte (Den gröna varianten) in pellets till internförrådet vilket medförde att pannan slocknade (men den gick konstant ändå). Jag bytte nivåvakterna i internförrådet och den fungerade.
Nu hände samma sak igen. Externskruven fungerar när man sätter den i ett vägguttag, men annars så matar den inte in pellets. Jag läste att man kunde koppla ur och sätta i kabel 5 och 6 på J3 på styrkortet och gjorde så. Nu fungerade det och externskruven gick igång ett tag, bara att den matar pellets, pausar, matar pellets pausar osv, precis som den ska göra. Men den slutar inte så internförrådet blir fullt. Nu matar den inte alls.
Någon som vet vad det kan vara? Kan det vara kablarna till nivåvakterna, dom har jag inte bytt? Eller är det styrkortet? Jag tror att jag fick in kablarna på rätt ställe, men dum som jag var så tog jag ingen bild innan, jag laddar upp en bild på hur dom sitter så kanske någon vänlig själ kan säga om dom sitter rätt.
Hoppas någon kan ha någon aning om vad det kan vara, det börjar bli kallt