Tänker jag att det var inte dumt som det är ganska nyskick panna, och vad jag har erfarent med Viking Bio innan så jag sökte i Blocket vilken det var så många som säljes, så jag såg för 2500 kr tänker jag trist var jag idiot

----
Så kollade jag hos säljaren hemma och det var rätt trist, och fick prutade till 1500 då blev köpt även ingick 2.5m skruven och Mini mafa. ( otroligt rekord pris)
Han brydde inte om, - hela pannan ska åka till skroten på lördag sa han. (även Viking Bio mm)

----
Så installerade jag in och prov körde så det var ganska dåligt ... efter 3 veckor ...så plötsligt gick fläkt havare, och så gav jag f..n och renovering hela brännare, så som inre brännrör var max slit och små bucklar, då lika bra byte nya inre brännrör och gavel för 1595 kr och roster 295kr lapp 95 kr och packning 200 kr och fläkt med adapt 1100 kr.
----
Vilken blev totala 4785 kr (exkl frakt som jag beställde delar) för den brännare och har kört 1 vecka nu och fungera mycket fint och väl trimmad. Jag blev helt nöjd och glad så hoppas att den hålla mer än 3 år.
Då sparar man minst 10 000 kr i plånbok som ny skulle kostar sig mellan 15-20 Tkr.
Även har väckt bort oljetank så nu är jag "comeback" pellets fan