Vad är problemet?
Motvikten verkar vara inskruvad i botten.
Du bör ha minst 10 Pa undertryck vilket motsvarar c:a 10 mm mellan bottenläget och motvikten.
Du kanske inte ser riktigt men från att den är i stängt läge så fastnar den, då måste jag som trycka in luckan för att den ska reglera normalt... Där har du felet
Vet inte exakt hur den är konstruerad.
Du får väl plocka ner den och se var det kärvar och försöka justera med en plattång eller fila lite där det tar i.
Du skrev att jag hade den helt inskruvad & det stämmer & enligt ruben här på forumet skall det vara så, iomed att den börjar reglera och vid fullt öppet så är det ca 14
Luckan är ju gjort vid att plåt är pressat, detta kan ibland ge upphov till lite "klippskägg" som kan behöva filas lite ner om det hakar sig fast.
Så det är bara att kolla runt kanten osv. för att se var den hakar sig fast.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
De brukar reglera ojämnt, ingen kvalitetsprodukt precis.....Fila kan ev. hjälpa mot hängningarna, för du luckan åt höger så beter den sig inte lika som i mitten eller till vänster. Skräp i mina ögon, tigexen är mycket högre kvalitet om den räcker till.
Det är ett spel där som ställer till det. Jag har pillat in en pytteliten bit stålull för att fixera den, då flyttar sig inte luckan in eller ut ur upphängningen utan bara stänger och öppnar som den skall. Funkat i fem år nu, när jag sotar får jag se så att biten sitter kvar.
Samma problem här, lite visset tycker jag för det blir ju en markant skillnad i drag...jag satte en liten ståltrådsbit på varje sida som en ny anläggningsyta för luckan, nu är i alla fall draget konstant.