Satt och bläddrade, och vet inte om jag skrivit i rätt kategori, men det är ingen "ny teknik", ej heller "loggningssystem..."

Min fråga; Jag har, precis sim de flesta andra här, vattenburen värme och således vattenelement. Det finns en hel del termostater till dessa, även elektroniska och trådlösa. De trådlösa jag funnit, går samtliga på 868Mhz. Har ej funnit någon som går på 433Mhz.
Som styrning söker jag ett fristående system, som såklart kan fjärrmanövereras. Helst via IP, då det är mest flexibelt och ett data nät finns dessutom redan. Tellstick Net är en trevlig liten manick, som kan köras via app i telefon, men den arbetar enbart på 433Mhz....
Jag är inte intresserad av att ha en massa fula saker sittandes på väggarna. Med det menar jag t ex en modifierad lös termostat, som sedan går till en servotermostat etc. Jag vill ha en enkel, snygg lösning, som man "bara monterar" direkt på elementet...

Har heller inte funnit någon trådlös shuntstyrning som går på 433Mhz.
Drömmen vore såklart att ha ett system, som kan hantera hela hemmet, d v s felsignaler från panna, shuntstyrning, temparaturer, styra element, till/ftånslag av olika saker etc etc.
Nån som känner till någon lösning?