Fick justera ner startdostid 20% samt antal sekunder den matade ungefär samma.. och detta beror på att kmp skruven har en stigning på cirka 40mm och den gula utkastaren från Bionordig cirka 32mm. Ungefär 20 % alltså och detta omöjliggjorde en drift på bionordig med låg effekt. Med 1½ sekund blir det så stor variantion av doserna att det inte funkar..
Kanske en anledning att en del har problem med sina px brännare. Jag ser ju genom mitt nya glasfönster

Väntar nu på två meter skruv från Peter på Pelletsteknik så att ordningen kan återställas och jag då snart äntligen är i mål. (underhållsfri värme alltså) Uraskningen med slamrande tuber tre gånger (vad jag letade i början efter vad detta märkliga skrammel kom ifrån i köket- som ligger ovanför pannrummet ) samt renblåsning i B16 (som dessuton verkar mycket bättre då inte sotet åker upp i skorstenen längre utan mer, förmodar jag, blåser askan uppåt och som sen sen rasar ner i lådan istället för att skickas upp i tuberna. Denna urblåsning/sotning sker alltså efter ureldningen (eller efter strömavbrott innan pannan startar igen). Väldigt bra.
Har svårt att tänka mig en bättre kombination än en UNO med B16 GL. Inget speciellt varmt fallrör heller längre "by the way" vilket indikerar bättre drag då alltså av någon outgrundlig anledning. Kör ju samma effekt som innan ungefär
Kan oxå berätta att rökgastempen inte ändrat sig en grad sen bytet av brännare samt beräknad effekt 14kw (175 grader stadigt och mellan 180-200 innan) så den där tryckluftursotningen verkar väldigt bra - är slutsatsen jag drar av detta. Tre stötar är kanske bättre en en