Jag lyckas ha den förhatliga kombon av brännare och panna

En CTC total panna från 1984 och en janfire flex a från 2003.
Varken brännaren eller pannan står väl särskilt högt i status.
Vill bara säga att jag är SKITNÖJD med mina prylar.
Är inne på 2:a året och allt bara rullar och går.
Nu har det ju inte vart nån vinter att tala om hittills, men jag är inte ett dugg orolig när den så småningom kommer.
Just nu shuntar jag ut 30 grader på elementen och har en inomhustemp på ca 20-21 grader, 100kvm villa från 1946.
Det går åt ca 22kg/dygn, då har jag värme och varmvatten för 5 personer för under 50:-/dygn.
Det jag gjort rent tekniskt och som påverkar resultatet är:
1. 1st egentillverkad baffelplåt i tjock durkplåt, anpassad så endast en öppning i bakkant på ca 20mm för rökgaserna att gå igenom. På det viset får jag åtminstonde en S kurva för att förlänga rökgastiderna innan dom far ut genom skorststenen. Rökgastempen i stosen är 110 grader (läge 1), för lågt säger många, men jag har själv granskat murstocken vid den obligatoriska brandsynen var 3dje år, sotaren har videofilmat murstocken, och den mår mycket bra.
2. TK1A termostat som slår av vid 85 grader och startar brännaren vid 55 grader.
Aldrig nåt problem med bristande värme eller varmvatten.
3. Motdragslucka som individuellt justeras efter önskemål.
Jag sotar panna och brännare regelbundet efter ca 300kg pelletsåtgång, aldrig några tecken på mystiska förbränningar eller dyligt.
Ville egentligen bara säga till alla er som sitter med dessa (skitgrejer) att med ganska enkla/billiga metoder går det att få ordning på dessa "problembarn"