Hej alla. Har nog strul med min optovakt. Pannan stannar lite då o då pga kontrollera optovakt, kollade i menyn och när pannan går för fullt så pendlar värdena allt mellan 70-99% någon som har några alternativa förslag?
Mvh Tommy
Optovakt
Felmeddelandet "kontrollera optovakt" kan bero på andra saker än just optovakten ...
Men att optovakten pendlar mellan 70 + 99% är väl normalt, börvärdet är väl 50% om jag minns rätt...
Börvärdet går ju att sänka om du skulle behöva det.
Hur ser optovakten ut? Blir den sotig? Sitter "gummidutten" som den ska?

Men att optovakten pendlar mellan 70 + 99% är väl normalt, börvärdet är väl 50% om jag minns rätt...

Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
Knappt nån sot, röret är lite si så där, bestämde mig att köpa en ny likaså nya slussvingar då den "ryker" igenom. tänkte skämma bort den. pannan installerades 2005-05 så lite omvårdnad bör den fåBecker skrev:Felmeddelandet "kontrollera optovakt" kan bero på andra saker än just optovakten ...![]()
Men att optovakten pendlar mellan 70 + 99% är väl normalt, börvärdet är väl 50% om jag minns rätt...Börvärdet går ju att sänka om du skulle behöva det.

Thermia Biomatic 20+ -05á