Det var nog ett bra val!
Vart beställde du den?
Lite tips du kan göra direkt när du får brännaren:
Ställ 2:a startdosen till 0 sek, annars finns det risk att den ger ifrån gengasexplosioner ifall den inte startar på första försöket.
Sedan kan du ändra 1:a startdosen till 40 sek, blir ungefär 3 dl.
Och till sist så kan du förlänga renblåsningen till 300 sek istället för 240 sek, det gör du i dolda inställningar.
Sen får du ställa in effekt och fläktvärden efter dina krav, men rekommenderat från Baxi's tekniker är min/max-fläkt: 156/171, min/max-matning: 0,8/1,2 (cirka), men det skiljer ju från system till system.
Det är en robust brännare i övrigt, rejält tjock plåt till rostret (4,5 mm), sedan är den enkelt konstruerad på ett positivt sätt.
Se till att du får senaste mjukvaran så det inte är en brännare som legat på lager i några år.
Det kan ibland vara lite problem med fotocellen, speciellt på gamla mjukvaran, ibland kan det vara svårt för den att känna av lågan beroende på vilket håll rökgaskanalen går (fotocellen sitter till vänster i brännaren).
Baxi har också riktigt bra support och bra hemsida med dokument osv., dom svarar alltid på mail och telefon väldigt snabbt, vid både beställningar och support-ärenden.
Sedan finns det lite tillbehör att köpa till Eurofiren som inte finns på hemsidan, såsom Baxi GSM-larm (industrimodem), kostar cirka 4 000:-, dom säljer även "extern matning", dvs. pelletsmatning i liten behållare ovanför pelletsbrännaren, på så sätt matar den inte ojämnt från matarskruven utan fyller på den lilla behållaren, den kostar lite över 5 000:-.
Jag kan rekommendera extra tändelement nu under vintern, även om det inte borde gå sönder på flera år så kan det hända, men du får nog ett extra element med på köpet
Hoppas de går bra att installera den!