Har en fråga angående hur man bör utforma inloppet till skruven.
Som det är nu så tror jag skruven jag har belastas ganska hårt.
Ska man ha någon form av plåt som stoppar lite av det tryck som blir i botten vid inloppet.
Tips på hur inloppet till skruven bör se ut.
Tips på hur inloppet till skruven bör se ut.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
-
- Fröträd
]Vid behov kan man givetvis minska inmatningsöppningen med e
Hur menar du då?
Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Direktcitering borttagen. / Roli moderator
CtC 265B janfire Flex-a- veckoförråd
100m2 tegel och trä.ca50cm kryp vindsisolering med oinredd källare som värms av pannrummet.
100m2 tegel och trä.ca50cm kryp vindsisolering med oinredd källare som värms av pannrummet.
Du menar väl den långa skruven från förrådet?Den är snedskuren i änden som är i förrådet och där kan man sätta fast en plåt som är formad så den täcker t.ex halva det snedskurna och därmed minska hålet.Nu är inte det lättaste att göra då det blir trångt att göra det på plats.Likaså kan det vara svårt att få ner skruven tillbaka i förrådet om man sätter en slangklämma som gör att skruven blir större än hålet som den skall ner i.Annars går det att kapa det snedskurna och kapa spiralen lite så att inloppet blir mindre.Varför skall du ändra?
Så här ser en skruv ut.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11704
Så här ser en skruv ut.
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11704
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Okej.
Ska vara lite tydligare med info.
Japp jag vet hur en skruv ser ut. Men tack för info Taxen. =)
Fast min skruv är inte snedskuren. Skruven jag har är av typ flexskruv utan några större böjar fram till brännaren.
Det problem jag har är att skruven går trögt där inloppet från veckoförrådet är. Inbillar mig att kombinationen väldigt hård pellets och trycket som blir ner mot skruven gör att det går trögt.
Ska vara lite tydligare med info.
Japp jag vet hur en skruv ser ut. Men tack för info Taxen. =)
Fast min skruv är inte snedskuren. Skruven jag har är av typ flexskruv utan några större böjar fram till brännaren.
Det problem jag har är att skruven går trögt där inloppet från veckoförrådet är. Inbillar mig att kombinationen väldigt hård pellets och trycket som blir ner mot skruven gör att det går trögt.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )