Hej!
Rengjorde pannan med dammsugare idag och märkte att oljedelens botten, som ser ut som sten/keramik hade någon spricka här och där, lite sliten med andra ord. Jag eldar med pellets i oljedelen.
Borde jag fixa detta eller kan det vara så? Kan jag ev. rengöra lite med stålborste och smeta på lite pannkitt?
Vad tycker ni är lämpliga åtgärder?
Pannan är en Parca 3000 från -82.
Tacksam för svar.
Mvh
Sprucken keramik i oljedelen i Parca 3000?
-
- Lärjunge!
-
- Lärjunge!
Jag menade inte att du skall svetsa utan att du kan ta bort keramiken i din panna eftersom värmeutvecklingen är minimal i sotet från askan och under keramiken så har du stålplåt som täcker.
Tag bort keramiken och vill du vara säker på att plåten håller så kan du lägga in en extra stålplåt över.
Plus att det blir lite mer utrymme för askan som bildas så slipper du aska ut så ofta (kanske).
Detta stod i början av tråden som jag hänvisade till det du nämner är att personen i fråga har fått en spricka i plåten och det har ej du.
Tag bort keramiken och vill du vara säker på att plåten håller så kan du lägga in en extra stålplåt över.
Plus att det blir lite mer utrymme för askan som bildas så slipper du aska ut så ofta (kanske).
Detta stod i början av tråden som jag hänvisade till det du nämner är att personen i fråga har fått en spricka i plåten och det har ej du.

CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=11186
Han öppnade en ny tråd så jag hänvisade till fortsättningen på denna tråden därför såg du nog inte de första inläggen. Sorry fel av mig
Han öppnade en ny tråd så jag hänvisade till fortsättningen på denna tråden därför såg du nog inte de första inläggen. Sorry fel av mig

CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
-
- Lärjunge!