Eldar ni reklamen?
Eldar ni reklamen?
Gratis bränsle direkt i postlådan
Men en del går till återvinningen då den knappt brinner. Har den samma energivärde?

Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Provar ibland i öppna spisen. Tycker inte det blir särskilt varmt.
Tidningspapper går nog bra. Värre med glättad reklam av typ Viking Line som knappast går att få eld på. Den innehåller lera för att göra papperet blankt. Färgad reklam ska man väl inte elda egentligen. Färgen innehåller krom och annat som kan bilda frätande ämnen.
Tidningspapper går nog bra. Värre med glättad reklam av typ Viking Line som knappast går att få eld på. Den innehåller lera för att göra papperet blankt. Färgad reklam ska man väl inte elda egentligen. Färgen innehåller krom och annat som kan bilda frätande ämnen.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
-
- Lärjunge!
Tycker det är ytterst lite reklam som brinner bra, inte som förr i tiden. Nu kör vi det mesta till återvinningen men några blad emellanåt går ju till öppna spisen och ibland tar tändveden eld fortare än pappret..
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Det "glossade" papperet som används i en del reklam, är så fullt av tryckfärg och andra kemikalier att det är snudd på brandsäkert
En bart det som liknar/är tidningspapper brinner någonlunda. Jag använder hellre tändblock i spisen då jag tycker det är bekvämare

En bart det som liknar/är tidningspapper brinner någonlunda. Jag använder hellre tändblock i spisen då jag tycker det är bekvämare

CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25