Roster till Baxi Eurofire Millenium 3 styrning?

Skriv svar
foxmulder90
Lärjunge!

Roster till Baxi Eurofire Millenium 3 styrning?

Inlägg av foxmulder90 »

Hej!

Har fått en del sprickor i rostret på min Baxi Eurofire med Millenium 3 styrning. Bland annat vid luftslitsarna samt tändelementets öppning, värst är det vid luftslitsarna.

Hur kan man åtgärda detta, svetsa kanske men hos vem och hur? =D

Eller..

..vart kan jag köpa ett nytt roster, hos Baxi kostar dessa 2 200:- om jag inte tar fel, finns det inte billigare ställen =/ Någon kanske har något liggandes :lol:

Tack på förhand!

Mvh
Jonthe
magnus32
Stor entusiast!

Inlägg av magnus32 »

hur länge har du kört brännaren?
kört med min i 3år nu har inte mkt till sprickor nån bara...... :D
bio-master panna
eurofirebrännare
mafa veckoföråd
simens villa3
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

Har kört i cirka 4 år om jag inte minns fel =D

Nu har det dock börjat bli ett "hål" i slitsarna, eller det har i alla fall spruckit så pass så att det snart är av i en slits =(

Tror att det kan klara sig ett tag till men vill gärna få tag i en omgående =)
magnus32
Stor entusiast!

Inlägg av magnus32 »

ok kan du inte prova svetsa det själv eller be nån som du känner?
annar är det nog så att de bara är o köpa nytt...men vist håller med dom e bra dyra............jag själv kommer nog köpa ett för o ha på lager när det blir dåligt....har köpt på mig tändellement oxå
bio-master panna
eurofirebrännare
mafa veckoföråd
simens villa3
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

Har svetsat det en gång, men det är bara en tillfällig åtgärd tycker jag för att förhindra det oundvikliga, haha =D
Vednisse
Pannrumsnisse!

Inlägg av Vednisse »

Har nog sagt det tidigare men är "rostret" sönderbränt på så kort tid som 4år är brännaren feljusterad eller något annat som är knas med installationen.

Ring och prata med Baxi, det är i princip tänkt att det ska hålla brännaren ut...

Vet flera stycken som kört i 7-8år utan anmärkningsvärda skador, en av dem missköter underhållet rejält dessutom och jobbar på ovan nämnda företag.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
foxmulder90
Lärjunge!

Inlägg av foxmulder90 »

Hej hej!

Jo som sagt, brännaren var feljusterad tidigare, men nu har jag en bra inställning och allt rullar på.

Detta kommer ej att upprepas då jag inte längre kör på över 20kW som installatören ställt in =)

Mvh
Skriv svar