Hej,
Hur fungerar det med tändelement till A3án?
Mitt har aldrig varit monterat så länge jag har ägt brännaren.
Är det endast efter strömavbrott som elementet används?
Måste man ställa om switchar i styrenheten för användning av elementet?
/Thomas
Tändelement Ecotec A3
I min A3:a från -97 så "startar" tändelementet endast de gånger man startar brännaren efter ett strömavbrott alternativt de gånger man har brutit strömmen till brännaren med huvudbrytaren som sitter på sidan av styrlådan. Tror detta gäller alla A3:or av senare modell.
Har för mig att tändelementet alltid gick in på de första brännarna av A3-modellen (när kåpan var röd) men att det sedan togs bort då elementet gav upp allt för fort med det förfarandet.
Har för mig att tändelementet alltid gick in på de första brännarna av A3-modellen (när kåpan var röd) men att det sedan togs bort då elementet gav upp allt för fort med det förfarandet.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- Späd planta
-
- Späd planta