Ok, här kommer svar till er som ställt lite frågor.
Förrådet var nästan nyfyllt när vi startade upp brännaren första gången efter servicen. Vi hade då även rensat förråd + skruv ordenligt. Trots det stannade det.
Pelletsen är rätt små i storlek men det är samma som vi haft hela tiden. Ibland kan det dock finnas en del långa bland de korta har jag sett. Köper dem på ByggMax och jag har för mig att de heter Sindri eller något liknande? (Har inga påsar kvar)
Larmet som visas är "övertryck i brännkammaren".
Taxen: Jag har inte kört pelletsen ner i en hink för att kolla hur den doserar men jag har suttit länge och tittat och den mesta tiden kommer det tillräckligt stora doser för att lågan ska hålla sig väl synlig i tittglaset samt har en fin ljusgul färg och rökgastemperaturen är jättebra.
MEN dock inträffar det nästan varje gång brännaren är igång att det kommer en
period där skruven börjar dosera jättesnålt! Lågan blir mindre och mindre och det kommer kanske bara några få pellets varje gång.
Men alltid när jag sett detta så har det klarat sig eftersom den till slut börjar dosera mer igen och lågan tar sig.
Vad jag misstänker nu är ju att detta periodvis snåla doserande orsakar driftstopp ibland. Att detta har skett på natten måste väl ändå vara en tillfällighet?
Nåväl, i morse gick faktiskt skrället som det skulle när min gubbe gick ner och kikade vid 7-tiden. Jättebra, tyckte jag!
Ha! En halvtimme därefter när jag själv kollade så blinkade det så klart rött igen!
Ronald: Angående dragbegränsaren så vet jag inte riktigt hur den står?

..... Det finns siffror vid en liten "ratt" - tror det är 1-5 eller möjligen 6. Problemet är att jag inte vet hur den står för det borde ju finnas någon markering som den siffra man väljer ska peka mot? Fattar du hur jag menar?
Men vad jag kan se så hittar jag ingen sådan markering.