Jag har ännu inte pluggat några rör. Jag antar att man får tillverka något i stil med ett metalllock med vikt att placera i rören och då jag varken har material, svets eller kunnande så får jag be någon annan att hjälpa mig med detta. Har ni förresten förslag på någon bra enkel design/lösning på att plugga igen kanaler? Har ni även någon idé om vilka kanaler man bör plugga igen? i ett rutnär 3x3 så antar jag att mittenraden är den som har minst kontakt med vattenbehållaren och således borde vara bäst att plugga. Eller är det kanske bara pettitesser när man har en grovinställd brännare

Sedan funderar jag lite kring det här med märkeffekt på pannan, 35 kW står det markerat för oljebrännare, borde det inte vara samma effekt för pelletsbrännare också? Eller skiljer det mycket i temperaturen mellan olja och pellets månne? När man stryper ner pannan, ska man då strypa ner den till 20 kW om nu brännaren ska vara kanske 60% av märkeffekten eller ska man strypa ner brännaren till 12-15kW och köra brännaren på samma effekt?