Flamvakten går sönder . varför?

Petter Åström
Frö

Inlägg av Petter Åström »

Ang turbulatorer så har jag 5 av 6 installerade. Jag skulle gärna ha en till, och istället korta ner dem aningen så det blir ett jämt drag genom alla kanalerna.

Annars brinner min flamvakt oxå av, jag har stängt av den nu och kör utan. Funkar bra nu när jag kör värme i huset, dåligt på sommaren när jag bara kör varmvatten, den misslyckas med att starta om...

Det finns även en inställning som ger högre effekt på tändelementet, jag skall öka den tänkte jag, problem att starta skulle ju oxå kunna bero på det?
DJN
Gallringsobjekt

Inlägg av DJN »

Kolla så att tändelementet sitter tillräckligt långt ut så det får ordentlig kontakt med pelletsen. Gör den inte de så kanske det blir dåligt med glöd, Det går i så fall att trycka ut den lite från baksidan.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

sitter tändelementet som på min i en kona ...då är det tvärtom tändelementet skall inte vara framskjutet för mycket både för livslängd och det är varmluften som tänder pellen :wink: men det är ju min brännare det gäller :wink:

mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
DJN
Gallringsobjekt

Inlägg av DJN »

Jasså där ser man. Ja då kanske man ska va lite försiktig me å flytta ut den :wink:
Skriv svar