Alarm: Pellets saknas

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
hajof70
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av hajof70 »

Plockade isär den idag. Allt var rent och fräscht och lättrörligt och glappfritt.

1. Men, kan någon hjälpa mig att tolka följande, el är inte min starka sida. Medelst mätinstrument inställt på 2k Ohm fick jag följande värden på de tre lindningarna:
- Svart, 0,56
- Röd, 0,27
- Vit, 0,00

2. Om ny motor ska införskaffas, förslag på billigt inköpsställe?

3. Jag ska bort några dagar strax - huset är larmat och grannarna har stora ögon och öron så försök inget ;). Ska jag köra helt på el eller kan man köra pellets-el så att han slår över på elen om motorn lägger ner? Har inte riktigt förstått hur pellets-el-inställningen funkar.
Thermia Biomatic 20+ från 2006
Mafa 347S på tomten
Ulma Airmover vid pannan
65+65kvm, 1935, 21,5C
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Hmm stora motorn som blir varm, Den blir inte varm då jag testkör 15 min för att få fram matningsfaktorn med 5,5 meters skruv o 2 inlopp/intag så nått med motorn har hänt.. Men kolla upp med pellsam försäkringen vad el hur mycket den täcker..

Kör pellets+el då du åker bort, Det står i instruktionsboken hur du ska göra..
Är det plusgrader ute brukar jag inte ha nån backup för då är det ingen riks med sönderfrysning, Sommartid stänger jag allt då vi åker bort för jag tycker inte det är nån mening att underhållsvärma vv då ingen är hemma :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
hajof70
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av hajof70 »

Nu är kondensatorn bytt och allt fungerar som det ska. Det är ett helt annat drag i den nu :)! Tack för all input!
Thermia Biomatic 20+ från 2006
Mafa 347S på tomten
Ulma Airmover vid pannan
65+65kvm, 1935, 21,5C
Skriv svar