Alltid aktuella pelletsofferter

Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

Roli skrev:Jaha, du har fått en ursäkt. Får se om jag får någon också. För ett mejl från Peter har jag också fått.

Undrar om Neova läser här och har sett "våra" reaktioner ???
Jag skrev till dom och undrade vad dom höll på med därför fick jag svar.
men det kommer nog till alla andra oxå har jag en känsla av.
Thermia Biomatic 20+
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Vi får väl se om Peters chefer tar reda på vilka han har skickat mejl till och om de sedan kontaktar dessa och ber om ursäkt med liknande information som du fick.......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
HeetingPoint
Späd planta
Kontakt:

Värmepumpen kanske är den värsta konkurrenten

Inlägg av HeetingPoint »

Extremt få människor (och företag) uppskattar radikala förändringar i världen. Det rubbar vår grundläggande trygghet, och på så vis förstår jag den ryggradsreflex som Neovas företrädare visade prov på.

Samtidigt ska man inte vara rädd för att sticka ut hakan och få sig en näsbränna ibland. Hur skulle man annars lyckas någongång överhuvudtaget?

Nog om detta.

Ifall vi tänker efter lite grann är HeetingPoint (eller någon annan, och mycket bättre konkurrent) ett försök att förenkla för alla parter, både för köpare och säljare.

Genom att erbjuda en neutral förmedlingstjänst som HeetingPoint, får samtliga återförsäljare en chans att på ett enkelt sätt nå alla som vill köpa pellets just nu.

Alternativet är att vi som pelletsköpare varje år ger upp efter 25 minuters letande, då vi ändå bara hittat tre olika pelletserbjudanden på internet, varav samtliga ändå kommer från samma tillverkare i bakgrunden.

Men nu kan istället varje återförsäljare i lugn och ro formulera vad det är som är så bra med just dom (Och det gäller sannerligen inte bara priset). Via ett snyggt erbjudande per e-post sjunker deras s.k. kontaktkostnad ner mot noll kronor, men samtidigt ställer det högre krav på dem att faktiskt representera en välskött verksamhet som vi pelletsköpare (nya som gamla) får förtroende för.

För även om pelletsaska är skitig så behöver inte branschen bli det. Pelletsbranschen, är jag övertygad om, har en chans att odla samma rena image som värmepumpsleverantörerna har. Okej, våra pannrum kan inte bli så kliniska som deras, men vi kan mera aktivt visa att vi håller på ett ekologiskt alternativ som dessutom ger utrymme för det lilla sågverket att tillverka och nå ut med sin pellets på ett enkelt sätt. En bransch där konkurrensvapnet är något annat än att förvirra kunderna på det mest framgångsrika sättet. <- Ordbajseri. Vad jag tycker är att det i längden är en god sak att förenkla saker för att både behålla befintliga, samt rekrytera nya pelletseldare.

/Peter Odéus på HeetingPoint
Senast redigerad av HeetingPoint den ons 29 okt, 2008 17:05, redigerad totalt 1 gånger.
Energibesiktning då: 26000 kWh
Nu: <3 ton pellets/år, 3 m3ved i vattenmantlad braskamin (hwam), ~10m2 solfångare (solgruppen), isolerad vind & 3:e isolerglas (energispararna), FTX-ventilation (?)…
Summa värme+varmvatten/126+80m2: 7000:-/år
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Det finns nog en och annan pumpsäljare med skitig byk också :wink:
Hela elmarknaden borde ta sig ett dubbeldusch..

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av wertok »

JAg skrev också tillbaka till denna Peter och ifrågasatte varför han inte skicka ett pris istället för förmaningar. Ännu inget svar.
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
HattSmugglarn
Fröträd

Inlägg av HattSmugglarn »

Har givetvis också fått det berömda mailet, inte för att jag ens varit i närheten av att handla av dom innan men man blir ju inte mer positivt inställd.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
HeetingPoint
Späd planta
Kontakt:

USA-lansering

Inlägg av HeetingPoint »

Nu har jag lanserat sajten i USA samt meddelat motsvarande pelletsforum där. Kolla in http://www.hearth.com/econtent/index.ph ... ead/27930/ vettja.
Nu: <3 ton pellets/år, 3 m3ved i vattenmantlad braskamin (hwam), ~10m2 solfångare (solgruppen), isolerad vind & 3:e isolerglas (energispararna), FTX-ventilation (?)…
HeetingPoint
Späd planta
Kontakt:

Ändrad taktik

Inlägg av HeetingPoint »

http://www.heetingpoint.com/ har nu bytt taktik. Det betyder att du måste berätta för andra om att HeetingPoint finns, genom att blogga och diskutera med folk runt omkring dig. Syns man så finns man. Annars inte.

Var positiv. Var kritisk. Vad du än gör så hjälper du faktiskt till att utforma något gott. Med en noll-budget har HeetingPoint inte råd med någon flashig reklam för att lyfta fram budskapet, utan måste helt och hållet lita på dina insatser.

Om HeetingPoint skall sprida omkring uppgifter om era e-post-adresser och postnummer till aktörerna i branschen så måste de också aktivt ge er offerter om att köpa pellets.

Därför måste de iallafall aktivera ett konto hos HeetingPoint, vilket 3 aktörer visat ett svalt intresse för än så länge.

Men vill återförsäljarna i stort veta NÄR, VAR samt HUR MYCKET pellets du vill ha?

Såklart att dom vill, men då måste de också överväldigas av hur många pelletseldare som vill tillföra en enkelhet till pelletsbranschen genom en neutral aktör som HeetingPoint.

Det innebär att du förutom bloggning också måste avisera ditt intresse för pellets, och det NÄR du vill ha pellets. Även om du inte kan räkna med att få några svar.

Än så länge har vi ju sett prov på rädsla för det som är nytt och oprövat, så nu kan du ge en hjälpande hand till branschen, så att de vågar göra det dom gör på ett effektivare sätt.

Slutligen, tack vare den nollbudget som HeetingPoint har, kan tjänsten vara riktigt uthållig tills en rejält duktig logistiker kliver in på scenen och tar HeetingPoint på allvar. Till gagn för oss alla.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

wertok skrev:JAg skrev också tillbaka till denna Peter och ifrågasatte varför han inte skicka ett pris istället för förmaningar. Ännu inget svar.
Jag gjorde exakt samma sak jag, men har heller inte fått något svar från "denna Peter".......

Det verkar som om inga försäljare vill lämna några priser/sälja pellets överhuvudtaget eftersom det endast är den tidigare omnämnda "Peter" som har svarat på det som skickats ut. Och då med ett "goddag yxskaft" svar. Inga andra försäljare har hört av sig....... Någon annan som har fått något svar på priser från försäljare som verkar intresserade av att sälja?????
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Inget svar förutom Neovas :?
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
Skriv svar