http://www.heetingpoint.com/ har nu bytt taktik. Det betyder att du måste berätta för andra om att HeetingPoint finns, genom att blogga och diskutera med folk runt omkring dig. Syns man så finns man. Annars inte.
Var positiv. Var kritisk. Vad du än gör så hjälper du faktiskt till att utforma något gott. Med en noll-budget har HeetingPoint inte råd med någon flashig reklam för att lyfta fram budskapet, utan måste helt och hållet lita på dina insatser.
Om HeetingPoint skall sprida omkring uppgifter om era e-post-adresser och postnummer till aktörerna i branschen så måste de också aktivt ge er offerter om att köpa pellets.
Därför måste de iallafall aktivera ett konto hos HeetingPoint, vilket 3 aktörer visat ett svalt intresse för än så länge.
Men vill återförsäljarna i stort veta NÄR, VAR samt HUR MYCKET pellets du vill ha?
Såklart att dom vill, men då måste de också överväldigas av hur många pelletseldare som vill tillföra en enkelhet till pelletsbranschen genom en neutral aktör som HeetingPoint.
Det innebär att du förutom bloggning också måste avisera ditt intresse för pellets, och det NÄR du vill ha pellets. Även om du inte kan räkna med att få några svar.
Än så länge har vi ju sett prov på rädsla för det som är nytt och oprövat, så nu kan du ge en hjälpande hand till branschen, så att de vågar göra det dom gör på ett effektivare sätt.
Slutligen, tack vare den nollbudget som HeetingPoint har, kan tjänsten vara riktigt uthållig tills en rejält duktig logistiker kliver in på scenen och tar HeetingPoint på allvar. Till gagn för oss alla.