Röken ska vara i stort sett osynlig om det inte är kallt ute, lite lättare vit rök (vattenånga) eller grå rök är ok, men det ska inte ryka svart (vid uppstart kan det ryka lite mera, det är ok om det lugnar ner sig efter en stund).
Om du kan se lågan på brännaren inne i pannan så ska den vara rätt så ljust gul, röd betyder för lite luft, vit låga betyder för mycket luft.
Om det är termostater du har på elementen så öppnar dom när tempen i rummet sjunker givetvis men om du har ett gammalt hus så är det ju inte säkert att du har termostater, det kan mycket väl vara enkla ventiler som du kan reglera vattenflödet med, det är oftast lätt att se vilket det är, om du har plastreglage med siffror på så är det termostater, ventiler brukar vara i mässing eller liknande och ingen plast så långt ögat når.
En nybörjartråd, från kunskapsnivå noll.
Det är samma som när du ställer in värmen i bilengranath skrev:tack för snabbt svar.
det är termostater jag har isåfall
är det vissa temperaturer dom är installda på eller är det beroende på panntgempen ?
jag ska trixa fram så jag ligger på 75 grader på pannan

Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.