Mitt hus är ett vanligt tegel hus med källare borttagna lister på vissa fönster i överkanterna. Byggår mitten 60 tal ca:140 kvadrat.André skrev:Återkom gärna med info..Ved Profilen skrev:
Är du med???
P.s Åter kommer med mera info när laddningen är igång.
Ved Profilen.
Men jag är nog inte med riktigt.. :roll:
För oavsett hur väl justerat systemet är så behövs ju ändå en viss effekt för att värma huset, Huset måste va riktigt bra isolerat för att få låg förbrukning för det hjälper inte att bara justera.. Då kan man ju skippa isolering o bara justera.. :wink:
Nu har jag ingen aning om flödet i mitt system men vid 0° har jag xoå en diff på 2-3° men då det är -20° så är det ca 10° diff..
Vid -28° så va då diffen 15°
Jag värmde upp tankarna 3 jan idag 5e.
Kommer inte att kunna ladda ur dom helt i kväll men nästan. Shunten är inte helt öppen ännu ,jag måste vänta lite till innan jag tänder pannan.
Skickade in dottern för att duscha även mamman i huset detta hjälpte inte.Tank jävlarna är lika förbannat 50 grader i toppen.Tankarna är föresten isolerade med 120mm polerytan skumsisolering.
Jag får väl ta mig en dusch jag också fast jag är ren.
Det är väl ungarna som värmer upp huset???
Eller spöken??
P.s Läste av mätaren nyss 29 grader fram 27 i retur 20 grader inne.Flödet något lägre 690 liter/timme. Utomhus temp 1/2 grad.
690*2*1,163/1000=1.6kw för stunden.
Jag kan inte göra mera i nuet.
Jag kan inte återkomma i kväll huset har 20 grader inne tankarna är som sagt 50 grader i toppen, skall jag visa denna test nu får jag vara uppe hela natten.
Återkommer samma tråd!!!!
Ved Profile....