Viking Bio eller Roslagsbrännaren?

fisketorp
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av fisketorp »

Jag kör med min gammla termostat i min GAMMLA CTC 265.
och jag har rosslagsbrännare.

Mna köper till ett kretskort för 400kr som dem monterar innan leverans, med hjälp av detta kopplar man in den gammla termostaten via kablarna som gick till oljebrännaren, instalerade visserligen inte själv men var med och det såg ganska enkelt ut med bra manual.

Lät instalatören sköta jobbet eftersom det var kallt ute och det var värt de kronorna extra för att få igång värmen snabbt, är det hyffsat väder så kan man ta sig en extra funderar medan man instalerar utan brådska.
CTC 265 med Rosslagsbrännare, 180m2, 1 ½ säck/dygn ej finjusterat=P
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Krister »

Roslagsbrännaren verkar vara ett bra val men Viking Bio verkar inte vara dålig den heller och Roslagsbrännaren har så mycket beställningar att man inte kan få någon förrän v46 om man beställer nu så det ser ut att bli en Viking Bio.

Funderar på om det är lika bra att beställa en draglucka på en gång. Jag har 45graders lutning på min sotlucka i rökröret så Tigex luckan (http://www.dinvvsbutik.se/dragluckatige ... 52525.html) verkar vettig. Några åsikter om det. (Min skorsten är nog runt 6-7 meter).
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
Skriv svar