Mäta förbrukning!?

gurra
Prima virke
Inlägg: 49
Blev medlem: lör 07 jan, 2006 01:28
Ort: Falun

Inlägg av gurra »

Hehe. Har märkt det. Funkade jättebra med den jag köpte så länge jag körde skruven kontinuerligt. När jag kopplade in skruven till brännaren missade den hela tiden.

Var kan jag köpa Sigma Sport 800, förutom på Clas Ohlson? Ligger lite långt borta. Finns de på Stadium kanske?
Värmebaronen Triomax CU & Viking Bio
Ulf Rasmusson
Energiprofet!
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 12:57
Ort: Hofterup vid Lund

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Mycket intressant och viktigt att kunna mäta. Jag har kopplat in en drifttidsmätare på motorn som driver skruven i botten på mitt Pellistore. Jag tar tiden varje månad ner till hundradels timme. Har räknat fram en faktor hur mycket skruven ger per timma baserat på sex tons förbrukning. Om jag lägger ihop månadsförbrukningarna så stämmer det mycket bra med vad jag har kvar och vad jag får fyllt...Drifttidsmätaren har jag köpt på Clas Ohlson och använde den tidigare på oljebrännaren...Jag väger också askburken efter varje ursugning efter askningen....och ser då också hur askmängden varierar med olika kvalitet....gäller att ha på fötterna då problemen dyker upp....som nu tex...tur man började pelletseldningen med bra pellets då man började en gång i tiden...efter denna leveransen så hade jag slutat direkt...
Skriv svar