Hej och välkommen förestenGasellkungen skrev:Hej ! Nu har jag också hittat hit.
Tänkte förklara lite om min loggning av Gasellepannan.
Det har varit lite funderingar kring min utomhusgivare ser jag. Den hänger idag under ett fönster på min altan, ligger nästan dikt an mot en tegelfasad. Därför så kan den visa upp emot 35-40 grader även i September. För dem som inte vet det så är det inte riktigt så varmt i Mora.
Innegivaren är demonterad med hjälp av en avbitare tills vidare. Sladden till den var för kort för att kunna dra den utanför pannrummet. Att jag har 35 grader i pannrummet är väl inte intressant. Den ska dras om och upp till övervåningen där den förhoppningsvis loggar en mera intressant temperatur. Detta när jag får tid. Jag har ett liv utanför pannrummet också.![]()
Att jag laddar min tank lite tidigt ibland kan vara för att jag börjar tidigt på morgonen dagen efter, eller att frugan gör det, eller att ungarna ska bada, eller att hunden ska det, eller att jag inte kommer att hinna göra det kvällen efter av en eller annan anledning, eller att..... Kort sagt, jag planerar mina eldningar utifrån mitt och familjens behov och liv.
Jag använder även kanske lite väl mycket värme i huset, men med en 2-åring och en 4-åring som helst springer omkring med olika kläder var 3:dje minut. De byter kläder oftare än trenderna uppdateras tror jag. Då är det skönt med ett varmt och gött hus.
Det kostar ju trots allt bara några vedträn extra...

Undrade först vem f..n är Gasellkungen

Ved Profilen..