Jag förstår din oro, men det finns alternativ till att slå igen för konkurrenterna. De andra skogsföretagen kan göra samma, om vinstmarginelen är fet så kommer de göra likadant, jag lovar.bergatorparen skrev: Det jag befarar är att Stora Enso drar en Stein Erik Hagen: Kör priserna i botten tills att sista konkurrenten spikar igen dörren och går hem, och sedan trissar upp priserna till över den nivån det var dessförinnan, och kallar det "billigt". I värt grannland i väster fanns det tidigare många små handlare, sedan kom RIMI, och efter det fanns inget annat än RIMI vart du än kom - och finns inget att jämföra med, kan man kalla även ockerpriser för lågpris. Därför är jag oroad över SE's tilltag.![]()
De befintliga konkurrenterna kan slopa sina återförsäljare, det är 10% besparing i ett svep. Så det finns alternativ, var lugn och istället glad över att nån gör en "Lidl" i pelletsbranschen.
Förresten angående Norge och RIMI:
Lidl har i år bommat igen sin sista butik i Norge. Orsak ? Norrmännen vill inte handla billig mat, det kom inga kunder till deras butiker.
.